door Jaap 230E » 22 sep 2009, 20:27
Hallo Harald,
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het merk Monroe leverde ze in het verleden type: LLA 331 kosten bruto +/- 268,00 p stuk bruto heb op diverse auto forums positieve ervaringen gelezen over deze Monroe s.
Verder heeft Volvo ook een lucht schokbreker, deze heet Novimat en coriceren de wagen op de juiste hoogte, ik vraag me af of deze niet passend te maken zijn voor de W123 sedan?
Ben toevallig ook voor me zelf het e.e.a. aan het uitzoeken, dit omdat er vorig jaar nieuwe schokbrekers en nieuwe verzwaarde veren/ taxiveren
onder mijn W123 230E sedan gemonteerd zijn in Hollandscheveld,doch met de auto op vakantie dit jaar hadden ze al last van metaalmoeheid dwz de auto hing dit jaar erg door zijn veren, heeft me wel een demper gekost , en dat terwijl er enkel 2 volwassenen voor en 2 jonge kinderen op de achterbank zaten en een gastank van 85 liter, op de plaats van de 60liter benzine tank en een gevulde achterklep enkel met textiel, wij laten de aardappels en kaas hagelslag etc thuis.
Kijk een gastank met inhoud is echt niet veel zwaarder dan een benzine tank van 60 liter s.g. van LPG is stukken minder.
Van morgen hier over de Firma gebeld, waar ik te horen kreeg van de baas zelf,die ze mij ook vorig jaar verkocht: ja met gastank en een trekhaak gebeurd dit naar verloop van tijd, waarop ik zij ook al naar een jaar, ja ook na een jaar zei hij.
Ja dan ga je door Dalen en, Kappen met zo n leverancier, ik zal ze naam hier niet noemen.
Daar we volgend jaar de caravan/ vouwwagen Rapido Export mee willen nemen naar Italie 750 kg begrijp je wel dat ik naar een regelbaar systeem op zoek ben.