door MBvO » 15 okt 2009, 13:46
Bij was was dit ook een opmerking bij de laatste APK "olielekkage zonder druppen" (dat mag nog in Spanje, weet niet of dat in NL ook zo is... overigens drupt hij wel wat zie ik op mijn vaste parkeerplaats...), volgens de APK man was het ook deze pakking. Tja. Mijn olieverbruik is niet noemenswaardig dus ik maak me er niet zo'n zorgen over. Mijn auto heeft ook 2 jaar praktisch stilgestaan voor aanschaf, ik gebruik hem nu 1 jaar met regelmaat en is niet minder maar ook niet erger geworden (ondanks 2 verschillende olies).
Als het volgend jaar erger is ga ik ook voor de lecwec. Zolang de motor maar genoeg olie heeft om in te draaien maak ik me niet zo'n zorgen. Ook voor het milieu zullen er wel ergere dingen zijn dan die paar drupjes olie.
@Wimada: de olie van de diesels wordt binnen een paar kilometer zwart, of dat nou mineraal is of (half)syntheet maakt (volgens mij) niet uit. Ik ben het echter wel met je eens dat er in alle gevallen beter minerale olie kan worden gebruikt, of evt. een halfsyntheet, maar vooral geen volsyntheet (tenzij volledig gereviseerde motor).