[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Leuk verhaal : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 23:45

Leuk verhaal

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Leuk verhaal

Berichtdoor henklith » 08 okt 2009, 22:39

Ok Jaap dat is een idee.
Zelf schatte ik in dat door ouderdom van de band deze enorm droog was, en een wat verglaasde opper vlak heeft gekregen, dus niet stroef meer zeg maar.
Ook kan het zijn dat een band met goed profiel, ook minder piept dan een met 2 a 3 mm!?
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Citrobenz » 08 okt 2009, 23:00

Te harde banden heb je er in principe geen last van, met een te lage bandenspanning gaan ze wel snel piepen. Maar als je zeker weet dat de bandenspanning goed is gewoon even laten uitlijnen wat Jaap al zei
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Weizengelb » 15 okt 2009, 16:12

ik had ook mooie michelins op mijn 240D gezet, speciaal voor de vakantie.
Helaas bleken de banden ook erg oud (1993 of zo)

Ik weet niet of dit de reden was maar in griekenland had ik dit akkefietje. Ik heb de nog oudere reserveband (een winterband zelfs) er toen op moeten zetten voor de terugreis naar NL....

Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Vorige

Keer terug naar Techniek