Vanaf 1 november 2009 wordt het hieronder afgebeelde type radar geïnstalleerd aan (alle ?) de verkeerslichten op het volledig Belgisch grondgebied.
Radars aan de verkeerslichten met anti inhaalverklikking aan de verkeerslichten.
De MESTA 3000 is geen radar, maar een controlesysteem bij het voorbij rijden aan rode verkeerslichten.
De Mesta 3000 is samengesteld uit 3 delen :
1. De inductieve magnetische lussen die het voorbij rijden van een voertuig over de stoplijn aan een verkeerslicht registreren.
2. De opnamebox voor foto’s die samengesteld is uit een numeriek fototoestel en een PC gedeelte. Het geheel is op een mast geplaatst. Er worden 2 foto’s gemaakt van dezelfde overtreder om aldus de overtreding te kunnen bevestigen.
3. De controledoos die het overmaken van de overtredingen naar het Behandelingscentrum toelaat.
Deze drie delen zijn geintegreerd in een volledig geautomatiseerd verwerkingsproces.
Voornaamste karakteristieken :
§ Mogelijkheid om vier rijvakken gelijktijdig te controleren
§ Controle, aanpassing van de parameters en onderhoud mogelijk in real time
§ Fotografische resolutie van 8 tot 16 M pixels aangepast aan de breedte van het geanalyseerde veld
§ Volledig ervaardigd in anti-vandalisme materiaal materiaal en behuizing)
§ Mogelijkheid tot aankopen van een videoopname die de analyse van de overtreding toelaat
§ Mogelijkheid om de snelheidsovertredingen vast te stellen
De radar aan het rode verkeerslicht heeft twee functies :
1- hij betrapt op heterdaad de bestuurder die door het rood rijdt
2- hij betrapt eveneens op heterdaad de bestuurder die zijn snelheid verhoogt om bij oranje door te rijden.
Je kan dus maar beter rekening houden met de gewijzigde toestand vanaf 1 november 2009.
Post edited by: Goofy.S, at: 2009/10/25 18:54<br><br>Post edited by: Goofy.S, at: 2009/10/25 18:54