Hoi, voor de mensen die hier al wat langer rondneuzen: Er zou nog een dinitrolbehandeling showcase artikel komen.
Wel nu, nu ik vandaag weer voor het eerst het zonnetje zie schijnen, heb ik mijn nieuwe Saharagelbe 300TD weer uit de kast gehaald. Deze mag nu weer op de zoutvrije wegen rondrijden. Echter, het eerste wat ik er nu mee ga doen is dus een complete antiroest behandeling zodat ik de volgende winters er gewoon lekker mee door kan rijden. Daarna zal ik deze auto in gaan zetten als hoofdauto. (zie artikel
http://klasseklassiek.nl/index.php?opti ... id=2&lang= )
Voor de clubleden wil ik dus een korting bedingen bij Stam Automotive Products. Ik heb er een tijdje terug al een gesprek gehad en ik zou met deze 300TD daar een behandeling laten doen en foto's maken van voor, tijdens en na de behandeling. Hier schrijf ik dan vervolgens een artikel over en pl
aats dit op de club. Dan plaats ik ook de clubprijs erbij voor zo'n behandeling en dan kunnen jullie een weloverwogen keuze maken, of je dit wel of
niet wil doen. Dit kan overigens alleen gedaan worden bij de exemplaren zonder roest, dat wil zeggen echte rotte plekken, geen oppverlakte roest.
Indien mogelijk kan je deze plekken dus eerst laten aanpakken, dat kan dan eventueel bij ons bij Klasse Klassiek bijvoorbeeld.
Voor mij betekent dit een auto die echt klaar is voor goed alledaags gebruik, en dat ga ik ook met deze doen: RIJDEN!
Daar heb ik hem tenslotte toch voor, ik heb er nu lang genoeg naar gekeken
Ik ga ook een autoblog bijhouden, een soort dagboek van de 300TD
Als het goed is wordt de auto volgende week dus behandeld, en zal het artikel (afhankelijk van de drukte) de week erna verschijnen.
Een dergelijke behandeling kan ik in elk geval wel iedereen aanraden, want het mag iedereen wel duidelijk zijn; de grootste narigheid van een oldti
mer is de roest, dat kan een reden zijn om de auto te demonteren. Een blok wat aan het eind van zijn latijn is, is nog te overzien (ruilblok, revisie).
Ik laat hier snel weer wat over horen.
W123 groeten,
Jurgen