Sinds kort in het bezit van een prachtige MB 200D uit de buurt van Frankfurt. RDW ging soepel met de beide brieven en kenteken is geworden 09-KDN-6. Auto verkeert in hele mooi staat. Chique kleur blauw met veel chroom en beige interieur.
Ik heb inmiddels een passie ontwikkeld voor deze auto's. Wat een degelijkheid en contructie vernunft bij die MB ingenieurs die toen nog alle tijd kregen om een degelijke auto te ontwerpen. Paar kleine klusjes (spiegel, clignoteur automaat en snelheidsmeter) zelf moeten doen, wat een een heerlijke eenvoud na al die electronsiche troep waar ik eerder in heb gereden (Rover 75, Renault Espace, Peugeot 406). Auto komt goed mee in het verkeer en is een genot om in te rijden. En verder wat er niet aan zit kan ook niet kapot
Wel veel bewonderende blikken als je met zo'n oude/ nieuwe Benz aankomt.
Ik woon in Assen en mijn 1e ervaringen met voornoemde klusjes wil ik graag delen.
Heb ook al veel aan het forum gehad, waarvoor dank aan de leden.
Verder ik ben net de 50 gepasseerd (passende auto dus) en heb mijn activiteiten op ballon gebied (www.join2jump) stil moeten leggen door de nieuwste regels van de EASA in Keulen, met dank aan de EU. Ga me nu richten op het 2e leven van de W123's.
Groet,
Robert Wilmer (info @ join2jump. com