door Patman » 20 feb 2010, 15:51
Om maar meteen met de deur in huis te vallen; ik heb de auto niet gekocht want er zaten toch wel wat verborgen haken en ogen aan.
We komen om 09.30 aan ,vriendelijke ontvangst met koffie en koek,toen naar de 280 kijken,die stond buiten in de sneeuw onder een pak sneeuw,terwijl de werkplaats(met brug) leeg was...
Maakt mij niet uit want ik ga toch op de grond liggen en door de knieen.
En toen begon ik toch van alles te zien,rechter binnenscherm slecht,rechterdorpel een lelijke knauw gehad,linkerbodem diverse plaatjes ingelast wat er amateuristisch uitzag.
De achterzijde vd auto leek in het geheel niet te kloppen,spatborden stonden stijf vd plamuur,de achterdeuren sloten onder de lijst zo strak aan dat er net nog een vloeitje tussen kon,boven de lijst kon ik mijn pink ertussen krijgen,ook het achterpaneel stond getordeerd,het linker achterlicht zat er gewoon scheef in,alsof de auto eens flink vanachter is geraakt.
Dit alles is op de foto's niet te zien! Er was ook behoorlijk wat kleurverschil tov onder en boven de sierlijsten en plaatwerk aan beide wielkasten binnenzijde had laswerk nodig en rechts achter onder de bumper was het ook erg slecht.
Achterbumper met verrotte hoeken,een gat midden op het dashboard waar een paar draden doorheen gingen naar een temp.meter die voor de ruit op het dashboard geplakt zat.Geen documentatie aanwezig behalve het instructieboekje.
Minder belangrijk,maar toch,4 uitgedroogde banden met platte kanten en 1 lek.
Al deze minpunten hebben mij doen besluiten hem niet te kopen,de auto had zo mooi moeten zijn dat het zou opwegen tegen de km stand van 368000,maar dit is niet het geval.Onder de motorkap wel netjes maar erg vette oliesubstantie wat tegen schutbord is aangekomen,ook de keienvanger onder de voorbumper was lelijk en niet strak.
Pluspunten: auto smoelt erg goed door zijn kleur en mooie interieur,motor liep vlot en erg netjes,deuren klokgaaf,geen glad stuur o.i.d. wel instapslijtage aan bestuurderstoel,niet doorgezeten!Centrale vergrendeling werkt wel,maar pas toen de motor gestart was.
Ik heb er niet in gereden omdat mijn interesse al was verdwenen.
Auto had achter wel nwe draagarmen en veren en remslangen,voor zag ik 1 nwe veer zitten.
Conclusie; leuke auto die het van zijn kleur en int met opties moet hebben,maar waar toch nog wat werk uit voorkomt,wat altijd meer wordt dan je denkt,en dan nog die km-stand....
Ik ben niet voor niks geweest,ik heb hem gezien en kan het nu van me afzetten en verder kijken naar wat anders,het is tenslotte voor erbij en heb een super echte 230E voor de deur staan die ook een beetje de looks heeft van een 280......