door ikkeweer » 01 jan 2010, 21:08
Maandag is de aanjagermotor (noem je dat zo) uit de auto gehaald. Dinsdag 800 kilometer gereden zonder kachel, met 2 broeken aan, 2 paar sokken, 2 shirts, een trui, een jas, klompen en handschoenen. Verdikkie wat komt er kouwe lucht binnen met 120 kilometer per uur.
En 's ochtends moest ik in het stikkedonker in de mist eerst naar Eext, voordat ik richgting Terneuzen ging nou wat een hel... Volcontinu met de blote hand de ramen aan de binnenkant schoon blijven boenen om maar iets te zien. Bij vertrek uit Eext was het gelukkig bijna licht, dus toen werd het iets gemakkelijker.
Toen ik thuiskwam direct garage gemaild met mijn horrorverhaal en de volgende ochtend kreeg ik een mailtje dat ik om 3 uur met auto en al moest verschijnen.
Goed, de motor is dus (eindelijk) compleet uit elkaar gepeuterd en bleek totaal te verschillen van de motoren die in dit topic op foto staan (heb climatronic, dus daarom anders ?). De koolborstels bleken compleet op. Als door een wonder heeft garagemeneer 8 mm koolborstels op de kop kunnen tikken, die er in gezet zijn en de haren waaien me weer van het hoofd (fohnstand, 's ochtends met nat haar in auto) !!!
Climatronic is omgeleid toen ik lekkage in het koelvloeistofsysteem had, dus heb ik maar 3 standen: bilevel, defrost en standje uit. In beide eerstgenoemde standen wordt auto na nog geen 5 minuten lekker warm en bij defrost waait het haar je bijna van t hoofd. Zelfs als ik stilsta blaast ie geen koude lucht meer maar warme. Ik ben weer heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelemaal gelukkig, heb het WARM in de auto, mn ramen bevriezen niet meer, zalig.
Wat het nokkelen betreft, garagemeneer heeft een of ander goedje in de tank gepleurd, waardoor hij nauwelijks meer nokkelt en stiller loopt dan ooit tevoren. In het begin had ik heel veel vuil in de brandstoftank weet ik nog wel, en dit goedje zorgt ervoor dat vuil oplost kennelijk. Reviseren verstuivers bleek dus achteraf ook niet nodig. Met gloeien moet ik tot 20 tellen en zelfs met deze kou start ie dan meteen (moet wel beetje gas bijgeven). Met andere woorden: garagemeneer heeft ALLES opgelost (voor een deel liefdewerk want hij houdt van puzzzelen ???).<br><br>Post edited by: ikkeweer, at: 2010/01/01 20:10