Het is nu 10 nov 2024, 13:57
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Limited 97 » 23 maart 2010, 14:52
Nu het zonnetje schijnt voor de zekerheid alle sierlijsten losgetrokken en schoongemaakt.
Wat een troep zit daar achter incl. pekel.
Kon geen kwaad, zo ontdekte ik net op tijd het aankomend kwaad:
Schuren en in de ijzermenie zetten..
-
Limited 97
-
door MBvO » 23 maart 2010, 17:08
Hoi Limited,
Kan je uitleggen hoe je de sierlijsten zonder beschadigen verwijdert en terugplaatst?
-
MBvO
-
door Edwin1966 » 23 maart 2010, 20:21
Ik heb begrepen dat een ijskrabber heel nuttig kan zijn (staat geloof ik in het topic van toontje mbt het uit elkaar halen van de 240TD). Maar ja die zul jij daar wel niet hebben...........
-
Edwin1966
- Gold Boarder
-
- Berichten: 405
- Geregistreerd: 06 aug 2008, 20:48
- Woonplaats: Enschede
- Roepnaam:
- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1983
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Limited 97 » 23 maart 2010, 20:59
Heel simpel, gewoon beginnen te trekken, geen gereedschappen nodig, wel wat kracht zetten.
Handigste is van 'onder naar boven buigen' zo schieten ze van de klipjes af.
Bij mij bleven de klemmetjes zitten, anders liggen ze klaar bij de dealer.
Bij roest: het klemmetje verwijderen door met een spijker en een hamer het pennetje door het plaatwerk heen te tikken.
Dan hou je het klemmetje zonder kernpennetje over.
-
Limited 97
-
door nico 280ce » 23 maart 2010, 21:31
limited
bij sjaak van aalst kan je epoxy primer in spuitbus kopen
het lijkt trouwens op roest van binnen uit
dus je hebt kans dat er aan de binnenzijde een groter
stuk is aangetast<br><br>Post edited by: nico 280CE, at: 2010/03/23 20:35
-
nico 280ce
-
door Witte Reus » 23 maart 2010, 21:38
Ik moet bij mij nog kijken, en wil dat ook zeker doen.
Een tip (reeds voor andere klusjes gebruikt) is een plamuurmes, en die wat inkorten (het metaal-gedeelte), en dan een sleuf in het midden slijpen/vijlen.
Werkt prima!
-
Witte Reus
-
door Limited 97 » 23 maart 2010, 21:41
Zou geen gereedschappen gebruiken ivm kans op beschadigen van de lak.
Na schuurwerk heb ik er Hamerrite op gezet.<br><br>Post edited by: Limited 97, at: 2010/03/23 20:44
-
Limited 97
-
door keggel » 23 maart 2010, 22:17
@limited 97:
Van die Hammerite zou ik ver weg blijven. Dat spul zit vol silliconen, het grootst denkbare vergif voor lak!
-
keggel
-
door Witte Reus » 24 maart 2010, 09:31
Soms moet je wel 'gereedschap' gebruiken, en bovendien doe ik het ook alleen waar de lak toch al zichtbaar 'kapot' is, en wat je toch al moet behandelen?
Hammerrite ...; '' vroegah' geloofde ik heilig in dit spul, maar ben ondertussen ook een andere mening toegedaan.
Ik gebruik tegenwoordig 'zinkspray', nadat de ergste roest is weggeschuurd.
Groet, Rien
-
Witte Reus
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten