door Jaap 230E » 26 apr 2010, 20:51
Goede avond Erik,
Bij technische onderwerpen is dit terrug te vinden Jantje V8 heeft hier een goed en uitgebreid verslag inclusief foto s van gemaakt,
d.w.z. de auto was een W124, maar met dezelfde M102 motor als die van jou.
Mocht het inderdaad aan de ketting liggen, dan zou ik zelf zo snel mogelijk de boel voor elkaar maken want als ie mocht breken dan heb je een nog al groot probleem / veel schade aan de motor.
Je zou even een kijk operatie uit kunnen voeren d.m.v. het kleppendeksel te verwijderen de ketting van bovenaf inspecteren, en door de poelie even wat te verdraaien, en dan voelen of er speling is waar te nemen , en of de schalmen/rollers erg ingesleten zijn, en kijk ook even het tandwiel na.
Ik ben zelf vorig jaar bij de MB dealer in Arnhem geweest, en geinformeerd wat het me ging kosten om de oude distributie ketting te vervangen door een nieuwe, ik moest dan gauw aan 500 a 600 euro denken, toen ik toen vroeg wat die reperatie toen in hield, en wat ze dan gingen doen/ en vervangen vertelde de werplaats chef mij dat ze de oude ketting dan gingen doorslijpen, en er de nieuwe ketting aan vast maakten en deze vervolgens opnieuw er door heen trokken, en de nieuwe weer aan elkaar werd geklonken!
Ja dan heb je wel een nieuwe ketting er op maar geen nieuwe spanners / geleiders etc
Dus lees maar eens hoe Jantje het gedaan heeft, want deze werk wijze spreekt mij meer aan.
Hopende je iets op weg geholpen te hebben, wens ik je succes met het verhelpen van het euvel.
Groeten,
Jaap 230E