Hoi allemaal, sinds januari na een een lange rit van 1300km slaat de motor af als ik hem in de D of R zet, hij loopt stationair maar slaat telkens af bij het schakelen, of ik hem nu afstel op ± 700 of 1500 toeren , hij start daarna ook heel slecht, als hij koud is start hij meteen op gas of benzine, dan schakel ik en rij weg, hij is dan ook zeer zwak, en zo gauw ik het gas loslaat slaat hij af, en duurt het wel 40 seconden voordat hij weer aanslaat, het is alsof een relai's of regelaar stuk is, maar ik vind het niet, ik heb nieuwe bougie's verdeler + rotor geprobeerd, en stromberg en verdamper schoongemaakt en niets helpt,
Alle aarde contacten en stekkertjes schoongemaakt, niets werkt, hij rijd goed als hij warm is maar slaat af [op benzine of gas] als je stopt, met of zonder te remmen.
Alle vacuum slangetjes heb ik gecontrolleerd maar ik vind niets, kan het de bobine zijn of de electronische ontsteking [kastje bij koplamp] of in de verdeler, er zitten zoveel slangetjes [vacuum] en termostaat schakelaars op het spruitstuk en carburateur dat je niet weet wat zou het kunnen zijn, ik heb de automatische sjook op de stromberg nagekeken maar die werkt, en versteld, niets help en een Mercedes kenner hier in zuid limburg weet het ook niet
Soms als hij warm is blijft hij na het stoppen gewoon stationair draaien, maar vaak slaat hij gewoon af, ik heb de onsteking vroeger gezet of later maar niets werkt, hij zou volgens de garage zelf stellende kleppen hebben, en ik weet niet hoe ik moet controlleren of een relais kapot is, ik heb ze wel eens tijdens het stationair lopen eruit gehaald maar er gebeurd niets,
Bouwjaar 1983 2000cc 200T 109 pk [nieuwe type motor zwarte kleppendeksel]210.000 km.
Wie kan mij helpen A.U.B.<br><br>Post edited by: serv, at: 2010/05/16 12:39