[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
spatborden + onderzijde deuren vervangen rondom... : Carrosserie & Exterieur - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 13:43

spatborden + onderzijde deuren vervangen rondom...

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Re:spatborden + onderzijde deuren vervangen rondom...

Berichtdoor ruud00000 » 12 mei 2010, 23:04

Ja die heb ik ook (1977).

Ik heb als tip van een restaurateur gekregen om het spatbord net buitenlangs over de lengte af te zagen en dan van daaruit het restant naar binnen toe 'af te pellen'. Zou dat wat zijn?
ruud00000
 


Re:spatborden + onderzijde deuren vervangen rondom...

Berichtdoor blok_lex » 12 mei 2010, 23:27

Yep, dat is precies de methode. Je moet even voelen aan de binnenkant waar de rand zit waar het spatbord op geschroefd zit en dan zou ik ongeveer 1 cm daarvandaan (richting buitenkant auto) de slijptol er in zetten. Als je de rand waar die aan vast zit maar niet raakt dan is het goed. Daarna kan je met een stanley mes de restantenkit er af snijden (met een hetelucht blazer gaat het wat makkelijker).
blok_lex
 


Re:spatborden + onderzijde deuren vervangen rondom...

Berichtdoor ruud00000 » 16 mei 2010, 21:44

Ik kwam in uren leeswerk - wat een megaprojecten - kreten tegen als deox, roestoleum, draaispit, zinkzooi, strijkkit, sctoch borstel, scotchbrite, 'de grote windmaker', fopnagels, antidreuncoating, lappen... ik leer een hoop nieuwe woorden erbij hier...

Nu moet ik nog weten wat het betekent en of ik het nodig heb.

Ik heb een lijstje bijgevoegd met wat ik zoal in huis heb. Wellicht wil iemand daar eens een blik op werpen. Zie onderstaand een aantal vragen dat ik daarover heb:

1. Plamuur (heb nu pot Akemi 2k fijnplamuur) en spuitplamuur
2. Primer (wel of niet 2k, ik heb Ferpox 1k epoxyprimer voor de kwast)
3. Ontroester (='deox'?: WD-40? cola?)
4. Roestomvormer (ik heb Fertan, wordt zo ze zien alom gebruikt dus dat zal wel goed wezen)
5. Kit: wat voor kit(ten) moet ik gebruiken voor deze klus? (Hoe worden buiten en binnen spatbord (voor en achter) aan elkaar bevestigd?)
6. Ik heb spuitspul 'over 4 SPS' van Fertan, gebruikt voor de onderkant vorig jaar).
7. Wat is handig om de achterspatbordranden mee uit te zagen? Ik heb een haakse slijper (Black en Decker KG1200) maar dat is wsl. veel te grof voor dit werk. Wat dan? Blikschaar (geeft golven?), knabbelschaar (hand of op lucht, merk), decoupeerzaag met fijne vertanding zaagje (geeft randjes + risico op vervormingen als het blijft haken?), speciale slijptol voor kleinere schijfjes (schijfdikte?, merk slijper?, electrisch of op lucht?, Skil mini slijper?
8. Hoe inlassen van reparatiestukken: a. 'lappen', b. randje maken (verzet) + puntlassen + vertinnen, c. stuk er 'tegenaan' zetten + puntlassen. Ik begrijp dat de echte plaatwerker het laatste doet maar ik loop dan de kans dat ik het achterspatbord op het dak vastlas. Zijn daar tips en trucs om zo een inzetstuk dan echt op de goede plek gefit te krijgen? Alles opmeten? Malletje maken?<br><br>Post edited by: ruud00000, at: 2010/05/16 21:50
ruud00000
 


Re:spatborden + onderzijde deuren vervangen rondom...

Berichtdoor ruud00000 » 16 mei 2010, 21:51

hier is het lijstje

ruud00000
 


Re:spatborden + onderzijde deuren vervangen rondom...

Berichtdoor Toontje » 17 mei 2010, 05:23

hoi hoi
dat zijn niet een paar vragen maar das een hele waslijst die je hebt beste kun je eens een keer bij jantje V8 langs gaan of als je erg graag toert kom je ff naar hier zal er nog wel 1 dichter in je buurt zitten dan kun je al je vragen zo stellen en beantwoord krijgen als je geluk hebt nog vorbeeld ook
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:spatborden + onderzijde deuren vervangen rondom...

Berichtdoor RenK » 25 mei 2010, 20:10

Hoi,
Heb je hier al eens heen gebeld ?
http://www.autosloperijmercedes.nl
Kom er zelf regelmatig en ze hebben nagenoeg alles in ruime mate in huis, tot complete Benzen toe. Let even op, je kan er niet pinnen dus cash meenemen anders moet je naar Hilversum naar de flappentap.

Groet
Kees
RenK
 


Re:spatborden + onderzijde deuren vervangen rondom...

Berichtdoor Hans Blesdijke » 26 mei 2010, 08:09

Hoi
donderdag vrijjdag en zaterdagmiddag zijn we in Blesdijk met een paar man aan de gang je bent welkom
nemenn we die lijst van je ff door

mvg Hans
Hans Blesdijke
 


Re:spatborden + onderzijde deuren vervangen rondom...

Berichtdoor ruud00000 » 27 mei 2010, 23:25

Dat kan ik wel doen zaterdag. Met alvast mijn harteljke dank natuurlijk! Het is wel nogal een ritje van pakweg 2 uur enkele reis (Blesdijke in de Polder?) maar dat moet dan maar even.

Wat is het adres? Hoe laat?

Ik heb inmiddels overigens al wat inkopen gedaan: plaatwerkdelen en raamrubbers heb ik nu binnen.
ruud00000
 

Vorige

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten