door ruud00000 » 16 mei 2010, 21:44
Ik kwam in uren leeswerk - wat een megaprojecten - kreten tegen als deox, roestoleum, draaispit, zinkzooi, strijkkit, sctoch borstel, scotchbrite, 'de grote windmaker', fopnagels, antidreuncoating, lappen... ik leer een hoop nieuwe woorden erbij hier...
Nu moet ik nog weten wat het betekent en of ik het nodig heb.
Ik heb een lijstje bijgevoegd met wat ik zoal in huis heb. Wellicht wil iemand daar eens een blik op werpen. Zie onderstaand een aantal vragen dat ik daarover heb:
1. Plamuur (heb nu pot Akemi 2k fijnplamuur) en spuitplamuur
2. Primer (wel of niet 2k, ik heb Ferpox 1k epoxyprimer voor de kwast)
3. Ontroester (='deox'?: WD-40? cola?)
4. Roestomvormer (ik heb Fertan, wordt zo ze zien alom gebruikt dus dat zal wel goed wezen)
5. Kit: wat voor kit(ten) moet ik gebruiken voor deze klus? (Hoe worden buiten en binnen spatbord (voor en achter) aan elkaar bevestigd?)
6. Ik heb spuitspul 'over 4 SPS' van Fertan, gebruikt voor de onderkant vorig jaar).
7. Wat is handig om de achterspatbordranden mee uit te zagen? Ik heb een haakse slijper (Black en Decker KG1200) maar dat is wsl. veel te grof voor dit werk. Wat dan? Blikschaar (geeft golven?), knabbelschaar (hand of op lucht, merk), decoupeerzaag met fijne vertanding zaagje (geeft randjes + risico op vervormingen als het blijft haken?), speciale slijptol voor kleinere schijfjes (schijfdikte?, merk slijper?, electrisch of op lucht?, Skil mini slijper?
8. Hoe inlassen van reparatiestukken: a. 'lappen', b. randje maken (verzet) + puntlassen + vertinnen, c. stuk er 'tegenaan' zetten + puntlassen. Ik begrijp dat de echte plaatwerker het laatste doet maar ik loop dan de kans dat ik het achterspatbord op het dak vastlas. Zijn daar tips en trucs om zo een inzetstuk dan echt op de goede plek gefit te krijgen? Alles opmeten? Malletje maken?<br><br>Post edited by: ruud00000, at: 2010/05/16 21:50