Nu heb ik eindelijk een zwarte W123 met veel chroom en ondanks alle vertroetelingen met poets- en wasmiddelen zoals Meguiars, Sonax en weet ik het al niet, vind ik hem net niet diep genoeg glanzen, er moet meer uit te halen zijn.
Ik heb nu mijn oog laten vallen op Swissol (http://www.swissol.nl/), gek gemaakt door artikelen, videos op Youtube en dergelijke. De prijs van deze middelen overstijgt de gemiddelde prijs van alle smeermiddelen die in het kastje van mijn vrouw staan en nu ze lucht heeft gekregen van mijn voornemens om toch een paar potjes Swissol te gaan kopen vraagt ze of ik wel goed bij mijn hoofd ben. En het rare is dat ik nu met dezelfde antwoorden kom als wanneer ik commentaar geef op de prijs van haar potjes en tubes; ‘het is goede kwaliteit, je hebt er niet veel voor nodig, je doet er lang mee en het is goed voor de lak’.
Toch wil ik straks een paar potjes gaan kopen. Wie heeft er ervaring met Swissol? Is het werkelijk goed of laat ik mij letterlijk en figuurlijk maar wat aansmeren? Alvast ter verdediging; we rijden tenslotte toch Mercedes, het hoogst haalbare en dan ook nog een W123, volgens kenners en ervaringsdeskundigen ‘de enige echte Mercedes!' En dan mag het wat kosten.
Morgen op de Mercedesmeeting in Utrecht eens kijken of de zwarte W123 van Wouter Bos ook zo glimt