MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 07:36

verbruik 230E

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:verbruik 230E

Berichtdoor gasmeding » 06 jun 2010, 19:08

Heb ik een duur motortje als ik het bovenstaande lees. Mijn 230E automaat op LPG verbruikt 55 liter LPG op 330 km, dus een verbruik van 1 op 6. Moet nog wel de CO waarde laten meten en stellen, dan misschien 1 op 7, meer kan ik er echt niet van maken terwijl ik toch echt een hele fijne motor er in heb liggen die nog niet eens 200.000 km op de teller heeft staan. Toen hij nog op benzine reed heb ik mij laten vertellen dat het verbruik ook al 1 op 8/9 km was. Iemand een idee waar het grote verschil in verbruik vandaan kan komen?

Gr. Gerard<br><br>Post edited by: gasmeding, at: 2010/06/06 19:09
gasmeding

Re:verbruik 230E

Berichtdoor vlieger » 07 jun 2010, 20:48

Afgezien van het rechter voetje, heeft het verbruik met meer zaken te maken, dan alleen de gemiddelde snelheid.
Zo heeft bijvoorbeeld een te lage banden spanning, al snel 10 tot 15% meer verbruik.
Daarbij heeft de breedte en soort van de band ook invloed. De Michelin energy saver, bespaart inderdaad brandstof.
Op de ANWB site zijn banden getest en daarbij is ook een kolom met het brandstof verbruik dat door banden beïnvloed wordt.

De auto's die op LPG rijden, verbruiken altijd meer dan met benzine, dit heeft te maken met het verschil in verbrandingswaarde.
vlieger

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto