De eerste 1000 km zitten erop met de nieuwe aanwinst. De zandbeige 230E uit juli 1984 is niet tegengevallen. Toch moeten er wel wat zaken worden aangepakt.
Prima:
- Smetteloos koetswerk, totaal geen deuken, roest of andere ongein. Werkelijk als nieuw!
- Op toeren loopt de motor prachtig; de automaat schakelt perfect.
- Onderstel prima, ligt strakker dan de Groene Tractor.
- M.u.v. de dashboardverlichting werken alle elektrische zaken uitstekend.
Nog niet 100%
- Gammele dimmer dashboardverlichting. Uitbouwen en reinigen lees ik op het forum.
- Stationairloop niet helemaal lekker bij koude motor. Zet ik hem sneller, dan loopt de motor warm weer te snel. Niet prettig want dat geeft een weinig subtiele schok in de automaat als je in de achteruit schakelt. Heb ik nog geen echt helder antwoord over gevonden op het forum. De koude start gaat overigens voortreffelijk.
- Met ingeschakelde automaat is er bij de stationairloop ook een krakend bijgeluid. Dit wordt veroorzaakt door het licht schudden van de motor. Laat ik de motor stationair sneller draaien, dan is het weg. (maar dan gaat het inschakelen van vooral de achteruit weer grofstoffelijk) Motorsteun of baksteun niet lekker?
- Gaspedaal gaat stroef en schokkerig waardoor het gas lastig te doseren is. Hierover staat weliswaar wat op het forum, maar ik mis een bruikbare oplossing.
- Sluiting dashboardkastje is gammel.
Wellicht kan iemand me nog verblijden met tips!
De Boskabouter