Ik ben Jeroen en nu een half jaar trotse eigenaar van een best nette W123: een 200 uit 1980 (tevens mijn eigen bouwjaar). Werd belastingvrij op de dag dat ik hem ophaalde. Nu een half jaar en 10.000 probleemloze benzine kilometers ben ik eindelijk even gaan rekenen en direct maar een LPG-installatie besteld... Had ik beter gelijk kunnen doen, was ie nu al terugverdiend.
Heerlijk relaxte auto, en waar ik het meest van geniet is de geweldige bouwkwaliteit van deze auto's. Ben zelf werktougbouwkundige en dus gevoelig voor degelijkheid! Als je dan ziet dat alles nog goed functioneert en mooi strak in elkaar zit na al die jaren... prachtig.
Heb mijn broer inmiddels ook aangestoken (Mick240td) en samen diep Frankrijk ingedoken om een strakke, je raad het al, 240TD te halen.
Leukste W123 ervaring tot nog toe:
Wintersport in Januari; vreemde blikken uit leaseauto's (die durven!), ski's en snowboards dwars achterin ipv op het dak en netjes 1:10 rijden bij 140 km/h.
Sleutelen doe ik zelf, al is het tot nog toe niet echt nodig geweest: heb zelf de voorremmen vervangen (schijven en blokken), klepjes gesteld en een beurtje gegeven. Nog niets spannends dus.
Bericht gewijzigd door: jcruit, op: 2006/03/13 19:28