door sigih » 06 okt 2010, 22:45
dag beste heren,
ik rij een 230TE uit '83. twee jaar lang niks aan de hand, maar ik moet nu toch echt aan de bak..
ook ik heb een probleem met mijn ontsteking. ik heb inmiddels begrepen dat de verdelerkap tzt niet goed gefabriceerd is. hij laat af en toe stroom door (wat juist niet de bedoeling is) waardoor je ontsteking van slag raakt..
ik heb het zelf ondervonden toen er op de snelweg een keiharde knal en een plof rook onder mijn 230 vandaan kwam.. ik dacht dat ik mijn motor had opgeblazen ofzo, maar het was volgens mijn goede vriend van de ANWB de verdelerkap. hij heeft het middelste deel uit de kap geknipt, hem weer teruggeplaatst en ik kon weer door! niks aan 't handje verder..
totdat mijn auto slechter begon te starten. en nog slechter.. nu is het bij mij erg vochtig. 's ochtends wil hij niet en smiddags geen punt. ook dit heeft denk ik met het vocht te maken. ik denk dat het vocht in mijn ontsteking komt door het gat dat mijn goede vriend erin heeft geknipt. ik heb 'm al open gemaakt en van dat antivochtspul erin gespoten, maar het mocht niet baten..
mijn vraag nu is wat ik het beste kan doen?
een 2e hands kap kost me 25€, maar ik weet niet of het probleem dan weer kan ontstaan. en de ontsteking, of in ieder geval het kastje onder de kap, kost 2e hands 70€. mijn garagehouder heeft me afgeraden om dit gelijk te doen.
of is er een andere oplossing?
dan had ik nog een klein minder urgent vraagje.. het rubber van mijn achterklep (230TE dus combi)is kapot op de bekende plek, bij het rechterscharnier met de bedrading waardoor er water in mijn auto loopt. waar kan ik deze goedkoop vandaan halen? of waar bestellen jullie je onderdelen?
mijn dank is groot!
hartelijke groet,
Sigih