[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Het AANBOD topic : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 10:53

Het AANBOD topic

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Het AANBOD topic

Berichtdoor Pietje » 03 sep 2010, 12:17

Dit forum is er om elkaar te helpen. Ik wil hierbij een vaste topic starten om daar wéér een stapje verder mee te komen.
Er staan in diverse topics al vele opmerkingen over waarop je moet letten bij de aanschaf van een W123 (of andere W)
Er is echter nog geen vaste topic waarop we elkaar wijzen op wat er zoal wordt aangeboden op de diverse sites.
Het komt maar al te vaak voor dat aspirant vele kilometers voor niets maken, omdat de ze mooi aangeprijsde klassieker niet blijkt te zijn dan er in de advertenties wordt voorgespiegeld. Die onnodige kilometers kunnen we elkaar besparen.

Deze topic is bedoeld om zoveel mogelijk gegevens te verzamelen van aangeboden auto's, waarop we min- en pluspunten kunnen aangeven of een wel/niet koopadvies.

Zowel wel- als niet bezitters graag aanvullen! Aspirant kopers zullen blij zijn met de commentaren.

Kan best wel eens een lange topic worden. Daarbij valt een wagen ook door de mand als-ie over, zeg 4-5 jaar, wederom wordt aangeboden. Eventuele verbeteringen die een verkoper zegt gedaan te hebben kunnen dan simpel beoordeeld worden.<br><br>Post edited by: Pietje, at: 2010/09/03 12:53
Pietje

Re:Het AANBOD topic

Berichtdoor Pietje » 03 sep 2010, 12:19

Ik begin vast met de eerste.
Aangeboden op Marktplaats. (link zet ik niet neer, als de advertentie verwijderd is, werkt die niet meer)
Autogroothandel Selier.
Een 280 carburatormotor uit 1978.
Zo ziet-ie er leuk uit en lijkt-ie alleen de ster te missen op de motorkap ....

Pietje

Berichtdoor Pietje » 03 sep 2010, 12:21

Mooie belofte: slechts 145,000 kiometer mét Nationale Autopas
Om te beginnen valt de keienvanger al op. deze is zwart getectyleerd en moet gewoon dezelfde kleur hebben als de carrosserie.

Pietje

Berichtdoor Pietje » 03 sep 2010, 12:25

De wagen heeft duidelijk een aanrijding gehad in het verleden. Over de hele voorkant zie je scheve gedeelten. De motorkap is lichter van kleur dan de resten sluit niet mooi aan. Het lijkt wel of de wagen een frontale klapper heeft gemaakt. de kap zit duidelijk te ver naar achteren geplaatst en sluit nabij de scharnieren ook nog eens te laag.

Pietje

Berichtdoor Pietje » 03 sep 2010, 12:26

je ziet dat de kap te ver naar achteren ligt

Pietje

Berichtdoor Pietje » 03 sep 2010, 12:27

nog een plaatje waaruit dat blijkt. De naad is gewoon veel te klein en ligt zowat tegen de ruitenwisserplaat aan.

Pietje

Berichtdoor Pietje » 03 sep 2010, 12:28

De zijkanten van het voorscherm is ook e.e.a. mis mee. Ze staan niet recht ten opzichte van de dorpels en deuren. Dit is aan beide zijden het geval. (let op: dit is écht zo en betreft geen vervormde foto)

<br><br>Post edited by: Pietje, at: 2010/09/03 12:29

Pietje

Berichtdoor Pietje » 03 sep 2010, 12:30

andere zijde, maar dan in de lengte gefotografeerd. Je ziet duidelijk een 'knik' bij de naad.
<br><br>Post edited by: Pietje, at: 2010/09/03 12:55

Pietje

Berichtdoor Pietje » 03 sep 2010, 12:31

Nu de achterkant van de auto. Ook daar tikken gehad.

Pietje

Berichtdoor Pietje » 03 sep 2010, 12:32

bumper heeft ene kleinere schade, niet ter hogte van bovenstaande foto:

Pietje

Berichtdoor Pietje » 03 sep 2010, 12:34

Wat ik op het dak tegenkwam berbaasde me zelfs. Een gat aan de achterzijde.
De inmiddels aangesnelde verkoper die me vroeg of-ie kon helpen poeirde ik al snel af.
Ik wees op dat gat. 'Antennegat' zei hij,...ja,ja. Dat kan misschien in het midden zo zijn (dan zou het een oud taxi kunnen zijn) maar NIET op deze plaats. Afgetaped met een soort duc-tape. Het gat zat zo'n beetje halverwege van het midden aan de linkerzijde vlakbij de achterruit.
<br><br>Post edited by: Pietje, at: 2010/09/03 12:44

Pietje

Berichtdoor Pietje » 03 sep 2010, 12:39

De voorgespiegelde 145.000 NAP zou best wel eens waar kunnen zijn. Buiten de schades die ik gezien heb had de wagen niet veel roest:
-wat blazen onder sierstrips aan de passagierzijde op het achterscherm
-ruitenwisserplaat hier en daar wat butsen
-kokerbalken leken t/h krikpunten in orde
-wielkasten geen gaten. (ik heb niet 'geprikt')
Het interieuw (Pullman) was onbeschadigd op de bekende plekken. Alleen de achterbankleuning was verkleurd (normaal voor deze leeftijd in combinatie met Pullman)
-De pedalen zagen er ook niet uit alsof-ie tonnen heeft gereden.
-Rondom het dak geen roest. Werking niet getest.
<br><br>Post edited by: Pietje, at: 2010/09/03 12:56

Pietje

Berichtdoor Pietje » 03 sep 2010, 12:41

De wagen stond op 4 uitstekende banden. Niet uigedroogd en veel profiel.
Ik heb niet gereden omdat ik na mijn bovenstaande constateringen daar geen zin meer in had.
<br><br>Post edited by: Pietje, at: 2010/09/03 12:48

Pietje

Berichtdoor Toontje » 03 sep 2010, 12:45

hoi hoi
toevalligken ik die auto heb er pas nieuwe voor ruit in gedaan er is mee gereden met de motorkap los vandaar dat die niet sluit maar heeft hier op forum ook te koop gestaan laatste keer was die voor 1700 euro te koop dacht ik
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Pietje » 03 sep 2010, 12:47

laatste fotootje.
Betreft het achterscherm passagierszijde. Je ziet dat de strip er niet goed opzit.
Overigens leken de wielkastranden allemaal in orde, geen roest/gaten. Mogelijk eerder hersteld maar dan wel op een nette manier.

Mijn advies: Bedenk waar je aan begint! Ik heb 'm laten staan.
<br><br>Post edited by: Pietje, at: 2010/09/03 13:44

Pietje

Berichtdoor Pietje » 03 sep 2010, 12:50

Hoi Toontje!
De kap sluit wel.
Ligt er alleen megascheef op een niet nette manier op, die mijns insziens duidt op een frontale botsing. De kap ligt 'keurig' recht over de breedte gezien (zowel aan de voorkant als bij de scharnieren), dat wel, maar véél te ver naar achteren. Daarbij ligt de kap te diep aan de scharnierkant.
Pietje

Berichtdoor Citrobenz » 03 sep 2010, 13:12

Het ligt er natuurlijk ook aan wat zo'n auto moet kosten.
Wat toontje zegt dat hij voor 1700 euro te koop heeft gestaan is het ook niet duur

Een auto kopen is voor een ieder weer anders, het is ook een stukje emotie.

De een vindt 1000 euro voor een sloper al veel te veel geld terwijl een ander er wel wat in ziet.

Wat scheve naadjes zeggen mij niet veel, er is ook veel af te stellen.
Een auto van deze leeftijd zal ook vast wel eens een schade gehad hebben, ook daar lig ik niet wakker van.
Als een schade maar goed gerepareerd is.

Het gevoel moet goed zijn bij een auto, en daarvoor zul je zelf de auto moeten zien en voelen

Ik snap je goeie bedoeling wel Pietje, daar wil ik ook niks op af doen.
Jij kunt een auto misschien wel helemaal niks vinden terwijl een ander er wel wat in ziet
zoveel mensen zoveel meningen

Wellicht zullen anderen heel veel aan dit topic hebben, dat is juist weer het mooie aan zo'n forum
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee

Berichtdoor Hans230CE » 03 sep 2010, 13:22

Is dat die bij john te koop stond Toon???

Pietje, dat van die motorkap is volgens mij niet zo dramatisch en moet echt niet het gevolg zijn van een kop-aanrijding.

Toen ik na het spuiten de nieuwe motorkap erop had, zat hij ook voor geen meter. Gewoon even de bouten aan de scharnieren los en na een paar keer ligt hij goed. Als hij scheef ligt, eens de haak vooraan losmaken en binnen de kortste keren ligt die kap goed.

Zitten misschien ook immitatie schermen op.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor Pietje » 03 sep 2010, 13:32

Zou kunnen Hans.
De kap was echter niet gespoten, maar gewoon 'ouder' van kleur dan de rest van de auto.
Daarbij, áls de voorschermen neppers zijn, kan je je afvragen of de wagen niet tóch een klapper heeft gemaakt. Ze vervangen de beide voorschermen niet voor niets. De kap is in ieder geval, al dan niet 2e hands, vervangen.
Mogelijk konden ze geen goede 2e hands schermen vinden, maar wel een motorkap en hebben ze neppers erop gezet. (Ik heb niet tegen het plaatwerk geklopt om dikteverschil te horen.)
Ik vind het in ieder geval prutswerk.

@ Toontje: ik heb de gehele 'te koop' topic doorgenomen tot het allereerste bericht in begin 2008. heb deze wagen niet gevonden op dit forum. Ik had gehoopt achter meer details van dit exemplaat te komen.

@Citrobenz: Daar heb je gelijk in en daarom heb ik ook de goede punten die me opvielen genoemd. Het lijkt er bijv. wel op dat deze wagen inderdaad weinig kilomters heeft gelopen. De prijs is inderdaad niet zo hoog ten opzichte van veel ander aangeboden spul.
Het is aan bezoekers van dit forum om alsnog wel of niet de wagen te bezichtigen.
Wat je zegt, het is emotie. Een forumlid die nu alsnog gaat kijken weet in ieder geval veel meer wat-ie kan verwachten nu.
Als iemand denkt dat-ie voor € 1000.- de wagen kan opknappen dan heeft-ie er mogelijk alsnog een leuke wagen aan. De ervaring van veel forumleden leert dat het echter niet bij slechts 1000.- euries blijft. Voor een klusser wellicht iets leuks, maar niet voor iemand die van derden afhankelijk is.

@ de moderators: Ik heb gekozen voor de parkeerplaats voor deze topic. Wellicht vinden jullie 'te koop aangeboden' een betere plek.<br><br>Post edited by: Pietje, at: 2010/09/03 14:07
Pietje

Berichtdoor 250petrolgrun » 03 sep 2010, 16:04

Hoi Peter,

Ik vind het wel een handig topic!
Inderdaad zoals je het beschrijft, kan je een ander behoeden om kosten en tijd te besparen.

Nadat hier een beschrijving met een duidelijke foto reportage is geplaatst van de betreffende wagen, zoals jij dat hebt gedaan, kan de gene die op zoek is zelf uit maken, of het voor hem/haar wel een geschikte wagen is qua prijs qualiteit verhouding.

Mensen succes met het beschrijven en fotograveren van de gevonden koopwaar.

Groet, Arno
250petrolgrun

Volgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....