MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 10:53

Pech onderweg. Vertel hier je verhaal!

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Re:Pech onderweg. Vertel hier je verhaal!

Berichtdoor 250petrolgrun » 06 sep 2010, 21:57

We schrijven zomervakantie 1988.

Auto: Opel Rekord 2.3D Caravan HB-40-LL

Nadat de Opel Rekord 2.3D een grote beurt had gehad zijn we op vakantie gegaan naar Zwitserland met de tent!

Op ons gemak naar Duitsland gereden en daar op een camping aangekomen viel het niet mee om de tent op te zetten, Jawel rotsgrond en probeer daar maar eens een tentharing in te rammen! Het is gelukt maar vraag niet hoe.

De volgende dag op naar Interlaken Zwitserland. Vlak voor de grens met Zwitserland nog even tanken in Duitsland omdat, in Zwitserland de Diesel een stuk duurder is. Ik probeer te remmen en voel een heel zwaar rempedaal moest echt met mijn volle gewicht op het rempedaal staan om de Opel Rekord 2.3D tot stoppen te dwingen. Ik dacht nog heel naïef zal wel komen omdat ik zoveel kilometers heb gemaakt en dan zal het wel zo aanvoelen. Tot dat ik de motorkap open deed!

De hele vacuümpomp was ontploft! Die dus de rembekrachtiging aanstuurt. Een zooi olie onder de motorkap en overal lagers en andere onderdelen van de vacuümpomp. Man, man, man wat een zooi en ik met mijn handen in het haar! Gelukkig had ik een ANWB reis en kredietbrief en zag een auto van de ADAC staan. En de man zat in het restaurant te eten. Hij beloofde ons na de lunch te helpen.

Na 20 minuten wachten kwam de man aanlopen, openden de motorkap en zei letterlijk: Grosse problemen! Belde een takel dienst en we werden naar de dichtst bijzijnde Opel Dealer gebracht en de Opel Dealer zorgde weer voor een hotel met van die grote schnitzels jammie!

De Opel medewerker op een grote pot Duits bier getrakteerd en de volgende morgen konden we onze weg weer vervolgen.

Op naar Interlaken , Lugano en daarna door naar Juan Lepin aan de Cote de Azur in Zuid-Frankrijk.

Rijdend langs de Zuid-Franse kust roken wij een soort brand lucht en ik zei tegen mij vriendin, dat zullen de Pizzaria’s we lzijn langs de weg!

Tot dat we op de camping kwamen en ik de contactsleutel uit het contact probeerde te halen, de sleutel was van massief metaal en kokend heet. Ik brande mijn handen er gewoon aan?

Eenmaal de sleutel uit het contact bleef de motorlopen??? Wat nu weer, zucht!
Ik het dashboard aan de onderzijde verwijderd, en wat bleek! Sluiting in het contactslot, de hele zooi aan elkaar gesmolten #$%&*&^%!
Heb alle draden van elkaar getrokken, omwikkeld met isolatie tape en opnieuw aangesloten.
De klus weer geklaard en geen problemen meer die vakantie met de Opel rekord 2.3D

Groet, Arno

<br><br>Post edited by: 250petrolgrun, at: 2010/09/06 21:58

250petrolgrun

Re:Pech onderweg. Vertel hier je verhaal!

Berichtdoor 250petrolgrun » 07 okt 2010, 22:41

Beste Benzers,

Toch weer een minimaal pech gevalletje met de W123 250 Petrolgrun,..

Op weg naar de Giethoornse tourrit ging er een lampje stuk van de linker verwarming draaiknop.

Geen grote pech maar voor een purist in het donker wel een grote iritatie.
Omdat je wil genieten wat de W123 allemaal heeft te bieden in het donker.
Gisteren naar de Mecedes-Benz dealer geweest en gelijk 3 nieuwe 1,2 Watt lampjes gehaald à € 1,74 per stuk.

Gisteravond opweg naar Theater Carré in Amsterdam ging de radio plat evenals de asbak verlichting en de bediening van de electrische rechter buitenspiegel.

Oorzaak een gesprongen rode 16 AMP zekering.

In Amsterdan de Zekering vervangen maar, op de terugweg ging op de A4 weer de heleboel plat?

Weer de 16 AMP zekering plat, wat hier de oorzaak van is, is mij nog steeds een raadsel.
Thuis weer de zekering vervangen voor weer een voorgeschreven Rode 16 AMP zekering.
Vandaag heeft de zekering het gehouden en de 1e die sprong heeft er 4 1/2 jaar ingezeten!
Toen ik de wagen kocht heb ik alle zekeringen preventief vervangen.

Vandaag heeft de zekering het gehouden. En nee ik had geen accesoire in de aansteker zitten.
Alleen wat sigaren as in de asbak, haha..

Groet, Arno
250petrolgrun

Vorige

Keer terug naar Van alles en nog wat....