Beste heren!
allereerst sorry voor de vertraging, mijn fototoestel was zoek.. daarnaast iedereen echt superbedankt voor jullie medeleven en hulp! dit is me echt heel veel waard. ik ga al 3 weken op de fiets naar mijn werk en ik zie het somber in. met mooi weer wilde hij nog wel eens starten, maar het wordt vanaf nu alleen maar kouder en vochtiger en mijn garagehouder kan zijn vinger ook niet op de zeere plek leggen..
wat het gat in de kap betreft;
de ANWB-heer heeft een gat geknipt in het zwarte deel van de kap (zie foto). mijn vraag dus of dit kwaad kan of dat er vocht onder kan komen waardoor het dus misgaat. de kap ziet er verder goed uit. als ik die kabels loshaal ziet het er droog uit. ook als ik de kap van de ontsteking haal zie ik geen vocht of corosie. ook als ik de rotor loshaal en in de ontsteking kijk zie ik niet geen gekke dingen (of moet ik nog een fototje maken?). het enige wat ik zag was een soort doorzichtig plastic-achtig blaadje/ velletje, rond, dat een beetje scheef zat. dit heb ik weer op z'n plek geduwd, maar geen verschil. denk niet dat dit ermee te maken heeft..
@ Adriaan Vogelzang
ik heb de MB-dealer opgebeld. de ontsteking zou €566,- kosten, maar wordt niet meer geleverd. maar heb je het nou over de kap of de ontsteking die je bij Bosch hebt besteld? heb jij of iemand anders enig idee waar ik een dergelijke ontsteking nieuw zou kunnen kopen en wat deze zou moeten kosten? als het geen €566,- is maar rond de 50, is dit natuurlijk het proberen waard..
ik zit nog even te denken of ik nog een vraag op het hart heb liggen..
als je dus niet weet waar dit probleem zit, wat dan? de symptonen zijn dus niet starten in de ochtend of als het vochtig is. wat zouden jullie doen of hoe zouden jullie het aanpakken?
nogmaals bedankt iedereen!
gruizige groetjes,
Sigih