[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
300TDT gekocht ! : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 09:26

300TDT gekocht !

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

300TDT gekocht !

Berichtdoor Pietjo » 23 okt 2010, 16:35

Na heel lang zoeken (zie en ) heb ik dan uiteindelijk toch een W123 300TDT (1981)gekocht!

Hij is absoluut niet mooi en er mankeert van alles aan:

- Dakraam lekt een beetje (zit al wel een andere bak in)
- Cruise control werkt niet
- Centrale deuvergrendeling werkt niet (hele vacuumsysteem is afgekoppeld)
- Niveauregeling werkt niet
- Motorkap en zijschermen voor zijn martzwat gemaakt (vorige eigenaar wilde hem helemaal matzwart gaan maken, zonde !)
- Airco werkt niet
- O ja en de carresorie is ook zeer slecht. Er is hier en daar al wat aan gelast. En ook veel roest op de bekende plekken.

Ik hoor jullie al denken. Tjonge jonge wat een schroot heeft die jongen gekocht. Zijn er ook nog + punten? Jazeker:

- De prijs die ervoor betaald heb :-)
- Motor en automaat lopen verassend goed. Beste eigenlijk van alle auto's die ik totot nu toe gereden/bezichtigd heb. (Pas nog een exemplaar voor de grap wezen bezichtigen met een vraagprijs van bijna 9000 euro, die reed en remde voor geen meter !)
- Auto heeft nog apk tot maart.
-Verlichting, ruitenwisser, lampje achterin werkt allemaal !
- Alle 4 de electrische ramen werken ook nog.
De vorige eigenaar heeft de auto 4 jaar gereden en was echt van het type: "Het hoeft niet mooi te zijn al hij maar (goed) rijd". Dat is ook een beetje mijn motto zoals jullie in de andere topic's hebben kunnen lezen. Voor mij is het grootste belan van een auto dat hij me van A naar B brengt. Uiterlijk speel natuurlijk ook mee, maar wel op de 2e plaats. Dit lijkt me een goed exemplaar om mee te beginnen en te kijken of het "oldtimer-rijden" wat voor me is, en vertrouwd te raken met de techniek van een (W123) Mercedes. De auto helemaal restaureren hoeft van mij niet, en daar is ook de carroserie te slecht voor denk ik. Maar wil hem wel goed rijdbaar maken en vooral lekrvij :-)

Mijn voorlopige lijstje:

- Kleppen stellen , motor nalopen, vloeistoffen verversen.
- Niveauregeling nakijken/fixen
- Dakraam rubbers en snorren vervangen
- Cruisecontrol nakijken
- Airco repareren
- Carosserie lekvrij maken

Daarna wellicht nog een keer de motorkap en zijschermen weer in orginele kleur herstellen.

Al met al een flinke hobby auto en hoop hier nog veel kennis te vergaren. Aangezien ik er niets van onderhoudsboekjes of iets dergelijk bij heb, ga ik daar eerst maar eens na op zoek. V Als iemand zin heeft om een keer helpen te sleutelen dan hoor ik graag. Heb namelijk wel de tijd en ruimte (overdekt en verwarmd) maar (nog) weinig kennis. Zoek dus een goede leermeester. Uiteraard hoeft dit niet voor niets, voor niets gaat de zon op :-). Vooral bij de nivearegeling kan ik denk best wat hulp gebruiken. Ben woonachtig in het land van Maas en Waal , nabij Nijmegen en Den Bosch. Andersom kan natuurlijk ook, als ik bij iemand terecht kan dan hoor ik het ook graag.

Nou maar eens op zoek naar een paar goede manuals.

Gr.
Pietjo

Re:300TDT gekocht !

Berichtdoor MBvO » 23 okt 2010, 21:22

Leuk man, en nou maar hopen dat je net als ik nog een zooitje munten onder de mat vindt, dat maakt het nog een beetje goed. Veel lezen op dit forum, de WIS cd (WIS=werkplaatsinstructie) via dit forum op z'n kop tikken, evt. de Amerikaanse handleiding via Torrent downloaden en dan rustig beginnen te klussen. Tijd en ruimte is al een zegen waar veel anderen niet over beschikken, dus...
en je zult zien dat je naarmate je er meer van geniet je 'm ook steeds mooier wil hebben.
Ik raad je aan voor de winter ook de remklauwen en remolie na te kijken, die krijgen heel wat prut te verwerken als het weer zo'n winter wordt als vorig jaar.
Een laag duct tape dicht dat dak wel af als je geen fatsoenlijkere remedie hebt - for the time being natuurlijk. Die airco zou ik me voor de winter niet zo'n zorgen om maken, als ik jou was zou ik met het vacuumsysteem beginnen, daar is een hoop aan gelegen. Veel werk maar ook veel dingen in de auto werken daarop. Hoe wordt eigenlijk je motor afgezet dan, als het vacuum niet werkt (werkt nl. ook met een vacuumstop).
Succes en klus-ze, we zien je hier wel terug dan voor de vragen he!
MBvO

Re: 300TDT gekocht !

Berichtdoor adriaan300tdt » 02 nov 2010, 08:58

Allereerst gefeliciteert met je aankoop.

Je hebt goed gezocht naar pluspunten zie ik zo, 'lampje achterin werk' dat zijn toch de punten waar het om draait, nietwaar?

Ik zou me vooral richten op de carrosorie, vooral als je er de winter mee doorrijdt. Zeker als hij al roest heeft kan dat vreselijk hard gaan na een winter rijden. En dan is al het geld wat je in de rest van de auto gestoken hebt ook weggegooid.

Succes, of sterkte ermee,

Adriaan
adriaan300tdt

Berichtdoor Pietjo » 02 nov 2010, 19:06

Pietjo

Berichtdoor Toontje » 02 nov 2010, 19:31

hoi hhoi
hahaha niet dat gevoel krijgen hoor mijn eigen wagen is nu ook niet meer het voorbeeld voor mijn bedrijf maar is maar net wat je wil van een wagen zeg ik maar zo wil je er 1 om in te rijden en dan op te doeken of wil je er 1 om in goede staat te krijgen en te houden.
kijk van mijn kant zeg ik altijd maar zie hem goed te krijgen en wat bij te houden ik zie het nu aan mijn eigen wagen al een jaar geen tijd om wat aan te doen en ik zie hem achteruit gaan poosje terug weer eens gewassen en wat geboend zag er weer al wat vriendelijker uit.
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor CoCo » 02 nov 2010, 19:36

Hallo Pietjo,

We hebben ook niet allemaal een 100% auto en een dure, helaas kunnen we dit ook niet allemaal betalen, maar waar het om gaat is dat we met een allen elkaar helpen en plezier aan onze gezamelijk hobby hebben.
Jammer dat ik de link naar je auto niet kan openen, zou wel eens willen zien welke je hebt gekocht.
En dat er nog niet veel reactie's zijn gekomen kan ook liggen aan de website die er een paar dagen uit heeft gelegen omdat ze hier druk mee bezig zijn.:kiss: en dat een ieder het allemaal misschien nog niet kan vinden.
Maar ik hoop dat je vele kilometers geluk hebt met je auto en misschie treffen we elkaar een keer bij een bijeenkomst, ga maar eens zoeken dan lees je wel hoe super of dit is.
Ik kan uit een kleine ervaring spreken want ben zelf ook nog niet zo lang lid maar het is erg verslavend.

Succes.

Greetz,

CoCo.
CoCo

Berichtdoor Quinten » 02 nov 2010, 19:44

Pietjo wrote:
Krijg hier zo een beetje het gevoel dat je niet meetelt met een wat mindere auto van een paar knaken (ook gezien de weinige reactie's).

Je telt juist wel mee als je een wat minder exemplaar gaat opknappen, dat is juist het leukste! :woohoo:
Ik heb alleen het idee dat foto's in je bericht echt het verschil maakt :)
Foto's maakt spraakzaam is het spreekwoord toch? :S

Zou het niet werken van je airco, niet gewoon afvullen zijn?
Let wel dat die zooi die er bij jou in moet niet meer mag (r12)

Hier is een topic die er over gaat:
http://www.w123club.nl/forum/13-w123-te ... tml#148529
Quinten

Berichtdoor Pietjo » 02 nov 2010, 19:46

Pietjo

Berichtdoor RenK » 02 nov 2010, 19:48

Hoi,

Ruim 2 jaar geleden ook een opknapper gekocht. Als veel werk aan gehad en met vlag en wimpel door APK gekregen. Nog steeds eraan bezig, iedere keer een nieuwe klusje. Heb een 200D uit 1979, binnenschermen voor li en re vervangen, dorpels vervangen, koplampen vervangen, diverse rotte plekken nieuw plaat ingelast. Nog te doen onderkant deuren en als alles eindelijk klaar is..... spuiten. Maar dat is een zoveel jaren plan :-)
Ook voor jouw , als hij maar veilig over de weg kan en door de APK komt is het goed. Opknappen komt met de tijd wel. Alles op zijn tijd.
NEE ook ik heb geen dikke buidel met geld, heb €2000 ervoor betaald en reeds bijna € 750 aan materiaal. Maar....... hij wordt er beter van.
Zo ook die van jouw , lijstje maken met TO DO en op volgorde van belangrijkheid zetten en gewoon beginnen.

Veel succes met klussen
Kees
RenK

Berichtdoor Frankie68 » 02 nov 2010, 23:11

inderdaad is plezier,betrouwbaarheid en veiligheid het belangrijkste
Die van mij was ook niet duur..dat verdubbelt het plezier..
onkosten heb ik (nog) wel maar ik laat me niet gek maken..
tiptop lukt me niet.idd alles op zijn tijd..
veel plezier ermee

gr frank
Frankie68

Berichtdoor Henk1959 » 03 nov 2010, 00:56

laat je niet gek maken Pietjo
beleef vooral veel plezier aan je Benz

ook mijn 200D die ik afgelopen zomer kocht viel niet in de dure klasse, door sommigen hier werd ie compleet afgezeikt, de rest van het verhaal zal ik je besparen :angry:
maar ik beleef er weer plezier aan en daar gaat het om.

ga gewoon genieten van je 300TDT, doe eraan wat je kunt doen en rijden met die bak!
Henk1959

Berichtdoor Pietjo » 03 nov 2010, 12:53

Bedankt voor alle reactie's. Gelukkig ben ik dus niet de enige met een wat "mindere" auto :)

Binnenkort een keer een uitgebreid verslag wat ik tot nu toe allemaal aan de auto heb gedaan!
Pietjo

Berichtdoor GerW123 » 03 nov 2010, 19:18

Hoi met Gerw123,
is wat je zegt er zijn hier (en daar) wat ego:evil: trippers bij die zo nu en dan wat naast hun schoenen lopen ik heb het wel eens mee gemaakt op een treffen dat ze vertelde dat ze 7000 a 8000 euro voor een W123 betaald hebben en als ze dan een onderdeel dat een paar euro kost nog eens moeten afdingen om dat ze het te veel geld vinden ( als je begrijp wat ik bedoel)
mocht je nog iets nodig hebben ik heb het een en andere nog liggen ook heb ik hiet en daar nog wat adressen voor delen
vrg
gerw`123:woohoo:
GerW123

Berichtdoor MBvO » 03 nov 2010, 23:51

Zie je verslag tegemoet!
MBvO

Berichtdoor The White Rider » 04 nov 2010, 08:31

The White Rider

Berichtdoor Gieuw » 05 nov 2010, 20:24

Ik heb deze denk ik op marktplaats zien staan, was er toen nog even mee bezig geweest voor de motor (het idee van een turbo diesel blijft maar in me hoofd rond spoken)
Jammer dat het voor mij niks geworden is maar ben blij dat hij iig nog rondrijd.

Veel succes er mee!
Gieuw

Berichtdoor Benzbroeder » 07 nov 2010, 14:40

Ik vind het zelf ook altijd te gek om een ouwe bak te zien rijden met meer plamuur en primer er op dan lak! Waarschijnlijk zal dat nou ook weer niet het geval zijn. En als je er toch ook in de winter mee gaat rijden dan is dat juist handig! Veel plezier en succes er mee en ik zou je graag helpen, maar ik weet niet waar je woont en ik weet ook niet of je heel veel aan me zult hebben ;) Je kunt ook lid worden van een sleutelclub bij je in de buurt, volgens mij zijn er wel een paar in het land!
Groeten, Wout
Benzbroeder

Keer terug naar Even voorstellen