MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 21:35

240D start plotseling slecht

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Re:240D start plotseling slecht

Berichtdoor Andre123T » 04 nov 2010, 19:47

Nee, geen open einde. De pomp bouwt geen druk meer op. Heb een andere gekocht maar die moet nog verzonden worden door de verkoper. Ik hoop volgende week weer te rijden. Ga dan ook weer posten
Andre123T

Re:240D start plotseling slecht

Berichtdoor MBvO » 04 nov 2010, 22:08

Mooi dat de oplossing gevonden is, hoop dat een andere pomp geen al te duur grapje is geworden.

Nog een opmerking, misschien dat iemand anders er eens wat aan heeft: het kan voorkomen dat de gloeiers wel lage weerstand hebben en nog wel gloeien (dus goed lijken als je met de multimeter meet), maar toch hun werk niet goed doen. Het kan nl. voorkomen bij de gloeistiften ('nieuw' type gloeiers in de W123, die parallel staan) dat ze niet heet worden aan het uiterste puntje (wat in de voorkamer steekt) maar een halve cm. oid voor de punt, waardoor de warmte niet in de voorkamer wordt afgegeven.
Dit kun je alleen zien door de gloeier uit het blok te nemen en eventjes (3 seconden of zo) met bijv. startkabels direct op de accu aan te sluiten, dan zie je direct of de punt mooi rood opgloeit. Het lijkt me niet raadzaam dit te doen door de gloeier tegen het blok te houden, want er loopt een flinke stroom doorheen tijdens het gloeien. Op het contactpunt met het blok wordt het dan flink heet.
MBvO

Re: 240D start plotseling slecht

Berichtdoor Bakkies Bosman » 05 nov 2010, 12:56

Goeiedag,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 240 en ik heb hem na laten kijken en er is geconstateerd dat het blok versleten is. Bij mij ook in 1 keer. Koude start slecht en warm prima.
Draai de olie bijvul dop eraf en kijk of hij veel onderdruk heeft.
Ik hoop het niet voor je.
Succes!

Bakkies.
Bakkies Bosman

Re: 240D start plotseling slecht

Berichtdoor Rupsje Nooitgenoeg » 05 nov 2010, 15:32

Hoi Bakkies,

Hoe hebben ze dit vastgesteld dan?
Als een motor namelijk door slijtage slecht gaat starten dan is dat niet van het een op andere moment.
Dan heeft de motor al een tijdlang meer moeite met starten.

Groeten Jeroen
Rupsje Nooitgenoeg

Vorige

Keer terug naar Diesel Specifiek