Hallo allemaal,
Daar ben ik weer met een nieuw topic. De olie is inmiddels vervangen, tot op de drup in 1 keer tot het juiste niveau volgegooid, laten we het beginnersgeluk noemen.
Nu doet zich het volgende voor: sinds mijn 1600km ritje laatst (Spaanse clubmeeting enzo, zie ander topic) pakt soms het anker (ook wel bendix genoemd toch?) van mijn startmotor af en toe niet goed meer.
Ik gloei voor, draai de sleutel door en kziiiiiiiing!!! Meteen de sleutel terug, weer voorgloeien en tot nu toe pakte hij dan altijd wel.
Weet niet of het er mee te maken heeft, maar de accu is goed (jaartje oud) en de motor start altijd bij de eerste slag.
Ook heb ik laatst de onderkant van de auto laten schoonspuiten (incl. ontvetten blok met speciale ontvetter op petroleumbasis) om een olielekkage op te sporen. Kan het daar iets mee te maken hebben?
Trouwens, voor de lekkage daar open ik ook nog eens een topic voor, het komt langs de bevestiging van de dieselpomp.
Ik weet echt niks van startmotoren, hoe zo'n anker werkt, of ze makkelijk uit te bouwen zijn, of dat nodig is... alle tips zijn welkom!