Mooi gesproken Jeroen,
Zo is het inderdaad, dat wegenbelasting vrij rijden is een wasse neus met wat je kwijt bent aan roest preventie en goed onderhoud.
Zeker als je hem dagelijks rijd en je alles tip top wil hebben.
Daarom staan er zoveel barrels te koop, die zijn afgejakkerd waar goedkoop mee is gereden en een minimaal onderhoud hebben gehad.
De W123 wordt gedumpt en gezocht naar een W124 of W201 de laatste die belasting vrij zijn te krijgen.
Ik schat dat over een jaar of 5 de W123 alleen nog in het bezit is van een liefhebber.
Het meest geproduceedre model van Das Haus, zal aardig zijn uitgedund door het belasting vrij rijden, worden het nog eens collector intems.
Ik zeg nee tegen LPG, maar dat is hier wel bekend.
Mijn moto geld nog steeds: Op gas moet je koken!
Ga je echt rijden met die W123 koop een diesel, scheeld je aardig wat problemen als er een LPG instaltie voor weinig in moet.
Er staat genoeg over geschreven in het LPG topic.
Doe je er een duurdere instalatie in met een grote verdamper dan kan het lang goed gaan. Mits je wel de kleppen om de 7500km steld.
Dan hebben we nog zo wat!
Je hoort altijd dat je de kleppen ruimer moet stellen op LPG, dat is larie koek.
Waarom, omdat je met een verkeerd gestelde kleppen begint en zo al je motor schade toe brengt het is ooit verzonnen om de klep stel interval te veruimen. Dus als je voor LPG kiest stel gewoon af zoals het hoort, stel alleen je kleppen wat vaker dan gaat de motor langer mee.
Een W123 Diesel, dat heeft karakter en is origineel, daar moet je voor gaan is mijn mening. Goed onderhouden onverwoestbaar!
Succes met je keuze, groet Arno