Tsja nou
ik denk dat Marcules heel veel pech heeft gehad met zijn wagen...en nog steeds.
Zal even kort door de bocht politiek incorrect zeggen wat ik denk:
coupes zijn vaak meer afgeragd dan kombis, en veel meer dan sedans. Door de vaak jonge lui die erin rijden/reden.Er zijn er ook vrij veel kapot gereden. Daarom kun je ook beter een automaat hebben dan een handgeschakelde. Daarom kun je als beginnende onwetende koper beter een diesel hebben dan een benzine en beter een 4 cilinder dan een 6 cilinder. Lang is de 123 coupe niet echt gewild geweest: 2 deuren, weinig ruimte, vaak handbak etc.
Dus...het komt voor dat mensen zonder " aankoop kennis" ...volledig blanco
met een witte 200D automaat een ontzettend afgetrapte verwaarloosde bak kopen.
Maar de kans dat je een afgetrapte verwaarloosde bak koopt is een stuk hoger als het een mooi opgepoetste cosmetisch opgewerkte 280CE is....die hebben vaak meer geleden, meer eigenaren gehad, jongere mensen, meer koud trappen ermee etc...
Wil niet zeggen dat er geen kapot getrapte 200D automaatjes rondrijden,en geen perfekte 280CE's.... integendeel. ik wil ook niet zeggen dat marcules er niks vanaf wist bij aankoop.
Alleen de kansen liggen mijns inziens nu eenmaal zo. Vergelijk het met een gebruikte calibra kopen of een volvo 340.
Als je erin wilt rijden, is de ' bottom line' natuurlijk ook wel belangrijk.
Start en rijd het ding goed ja of nee of moet er steeds aan geklooid worden.
Dan kan ik me voorstellen dat je blijer wordt van een frans prutding dat het doet,
ipv een projectwagen waarvan de motor uit elkaar ligt sinds maanden.
Inderdaad is het bijzonder dat de wagens nog rijden...na 30 jaar vaak mishandeling idd...
Het valt ook niet mee dat op te moeten lossen...