[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Schroefgaten in hemel 250T : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 17:18

Schroefgaten in hemel 250T

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Schroefgaten in hemel 250T

Berichtdoor Rob Holewijn » 10 apr 2006, 16:37

Wie zou een keer bij mij langs willen komen met zijn T met 3e bank en rollo? Natuurlijk als je een keer in de buurt van Emmen komt, b.v. met vakantie.
Ik heb nl. een bank en een rollo ingebouwd, maar zelfs met de originele inbouw tekeningen kan ik de gaten in het dat voor de gordels en de rollo niet vinden.
Het zou dus makkelijk zijn als ik er even een auto naast heb.
Bijvoorbaat mijn hartelijke dank.
PS de sleutelweekeinden in Witteveen beginnen ook weer.
De eerste is 22 en 23 april. Dus wie een keer wil komen kijken is van harte welkom.
Rob Holewijn

Antwoord:Schroefgaten in hemel 250T

Berichtdoor nico » 10 apr 2006, 19:19

zeg er ook even bij wat het kost dan..
of is het voor W123 wel gratis..
scheeld gedonder achter af..
nico

Berichtdoor wil240td » 14 apr 2006, 12:46

Hoi Rob
Ik zit met het zelfde probleem maar mijn auto wordt in mei gespoten en daarom gaat de hemel bekleding eruit omdat we ook ff naar mijn schuifdak willen kijken en waardoor ik dus mooi kan kijken naar de bevestigings punten de gaten voor de rvs plaatjes in de achterbank kan ik ook niet vinden maar heb gehoord dat die niet altijd aanwezig zijn mischien dat je die zelf moet boren en tapen.Ik heb wel een dvd met een inbouw handleiding in het duits met maten en tekeningen erbij mischien dat je daar iets aan hebt deze wil ik dan graag voor je copieeren.hij handelt over een W123 van 200 t/m 300TDT.Maar als de hemel eruit is mag je ook een keer komen kijken het is wel in Bergeijk in N.Br

grts Wil B)<br><br>Bericht gewijzigd door: wil240td, op: 2006/04/14 12:47
wil240td

Berichtdoor wil240td » 14 apr 2006, 15:28

Rob

Ik kon het niet uitstaan en ben nog een keer in mijn td gedoken en heb nu het Rollo op de achterbank bevestigd deze werkt nu super het enige nadeel is je reserve wiel waar de hoes overheen moet en dus niet zo mooi is.Nu moet ik ook nog opzoek naar de gaatjes in de hemel,dit zijn er 4 want als de bank plat ligt kun je het (honderek) ook nog gebruiken

succes Wil
wil240td

Berichtdoor ketelbinkie51 » 14 apr 2006, 18:33

Wat is een Rollo?
ketelbinkie51

Berichtdoor wil240td » 14 apr 2006, 18:50

Een Rollo wordt aan de achterbank van een TE of TD gemonteerd zodat je er de bagageruimte mee afkan dekken en tevebs zit er een soort (honden rek)in welk dient ter bescherming van da passagiers zodat er geen spullen naar voren vliegen bij een aanrijding

grts Wil B)
wil240td

Berichtdoor Rob Holewijn » 16 apr 2006, 18:43

Even voor Nico,
Dat jij mij nog niet kent!! Het kost natuurlijk niets.
Als ik het bestaan van de 114 115 club het eten had berekend van een ieder die bij ons sliep en/of gegeten heeft, was ik nu heel wat minder arm.

De cd met de inbouw beschrijving heb ik ook. Daar staan de maten netjes op, en je moet ze met een speld zoeken.
Maar ik kan ze niet vinden.

Wil, wanneer haal jij die hemel er uit en wanneer gaat i er ongeveer weer in?
Dan kan ik kijken wanneer ik een keer bij je kan komen.
Er wordt momenteel gas ingezet door Bazuin in Winschoten. Dat heeft nogal wat voeten in de aarde. hij is er al de hele week mee bezig. Maar goed alle dingen komen langzaam.
Rob Holewijn

Berichtdoor nico » 16 apr 2006, 23:29

ja wel rob ik ken je wel en wij hebben toch nooit een probleem gehad..
je kent mij ook en als ik een vraag heb stel ik die dat weet je..
het is ook niet tegen jou..
ik durf hier ook tezegen dat de mensen van de W123 club daar welkom zijn..
mensen ga daar ook kijken het is er donders gezellig..

mvg nico ewaar
nico

Berichtdoor wil240td » 16 apr 2006, 23:48

Hoi Rob

Ik denk dat dat medio mei wordt.Rond die tijd gaat hij naar de spuiter .Als je me even je telefoon nummer of e-mail adres geeft kan ik je tegen die tijd een seintje geven en een afspraak maken hier in Eindhoven zodat we samen naar mijn spuiter kunnen gaan kijken.Er moeten zelfs vier gaten gezocht worden want als de bank plat ligt kun je het (hondenrek) ook gebruiken.Kun je de Rollo ook gebruiken als je 3e bank opgeklapt staat volgens mij niet? Mijn e-mail adres is w.hugers@gmail.com

grts Wil B)<br><br>Bericht gewijzigd door: wil240td, op: 2006/04/17 00:01
wil240td

Berichtdoor 300tdrider » 17 apr 2006, 15:50

Rob, ik heb ook een 3e bankje ingebouwd, de dak tapgaten voor de gordels zijn idd moeilijk te vinden. uiteindelijk met behulp van een coctailprikker lukte het, voorzichtig de hemelbekleding aftasten.. Als het 3e bankje opgeklapt wordt dan moet de rollo er wel eerst uit, maar dat zie je zo wel. Ik mis nog wel het rvs slotplaatje waar het bankje aan vast koppelt in opstaande positie, hierdoor valt het vaak weer terug bij optrekken.
succes, Leen
300tdrider

Berichtdoor 300tdrider » 17 apr 2006, 15:50

Rob, ik heb ook een 3e bankje ingebouwd, de dak tapgaten voor de gordels zijn idd moeilijk te vinden. uiteindelijk met behulp van een coctailprikker lukte het, voorzichtig de hemelbekleding aftasten.. Als het 3e bankje opgeklapt wordt dan moet de rollo er wel eerst uit, maar dat zie je zo wel. Ik mis nog wel het rvs slotplaatje waar het bankje aan vast koppelt in opstaande positie, hierdoor valt het vaak weer terug bij optrekken.
succes, Leen
300tdrider

Berichtdoor MarceldB » 17 apr 2006, 20:17

MarceldB

Berichtdoor Rob Holewijn » 23 apr 2006, 13:45

Dat kost zo'n plaatje.
Bij mijn rollo had ik het zelfde. Het zetje om de rollo vast te maken kostte 150 eurotjes, of het niets is, en dat voor een klein zakje onderdelen.
Het zal wel komen omdat die delen verchroomd zijn.

Trouwens even wat anders.
Ik heb mijn auto nu al 2 weken bij Bazuin in Winschoten staan voor het inbouwen van gas. Ik dacht dat hij het kon, maar hij had zich vergist. Hij had het al een keer in een 124 gedaan. Ben ik mooi klaar mee.
Rob Holewijn

Berichtdoor Harrie » 23 apr 2006, 17:39

Hallo Rob.
Dus Bazuin heeft 2 weken nodig om vast te stellen dat hij dit niet aankan...mooie boel, en nu???
Trouwens even wat anders, de filmopnamen voor de AVRO in Amsterdam, dit wordt op 2 mei uitgezonden, in het programma Hoge Bomen, dus kijken maar.
Groeten Harrie puite.
Harrie

Berichtdoor Rob Holewijn » 24 apr 2006, 18:21

Harrie,
Ik kreeg vanmiddag 24 april een telefoontje dat hij klaar is.
De prijs 1000 euro is een hele nette prijs. Ik ga hem morgen ophalen en dan vertel ik wel hoe het ingebouwd is.

Wat Hooge bomen betreft, dat was toen uitgesteld. ben je later wel weer heen geweest?
Vertel er eens wat over.
Rob Holewijn

Berichtdoor Harrie » 26 apr 2006, 12:44

ja Rob...dat was wel wat, ik zou er om 07.30 uur aanwezig zijn, en dat wa sik dus ook, alleen kon het niet vinden.
werd gebeld dooor een medewerkster die naar de plaats waar ik stond zou komen, daar het niet doorging, omdat er sneeuw lag, en de opnames moesten een beeld geven van de periode juni/juli, en dan ligt er geen sneeuw..
Dus voor niks vroeg mijn bed uit.
We zijn toen samen naar een koffiehuis gegaan en hebben daar koffie gedronken en even nagepraat, en vroeg of ik nog mensen wist met een Mercedes W116.
Welnu via het forum van de W116 club een oproep geplaatst, en daarop nog 2 mensen kunnen regelen.
Ongeveer twee weken erna opnieuw naar amsterdam voor opnames, en dit keer ging alles wel door.
Men heeft alles in groepen verdeeld, een groep moest s'morgens om 05:30 uur aanwezig zijn met een W116, en de tweede, was ik, s'middags om 31.30 uur, en de laatste om ca. 16.00 uur.
De eerste heeft gelijk ook als figurant meegedaan, kijk voor een verslag hiervan op de W116 club, en ik heb toekunnen kijken hoe men de liquidatie van Mariannovich heeft gedaan.
Was wel koud om erbij te staan, maar zou het voor geen goud willen missen, was wel een ervaring.
Op 2 mei a.s. wordt het uitgezonden, op een van de publieke omroepzenders, welke weet ik niet precies, maar het is van de AVRO, en het programma is: Hoge bomen.
Zal waarschijnlijk in de toekomst wel vaker worden benaderd door de AVRO, als men weer Mercedes nodig heeft voor opnames.
Tot zover dit bericht, groet Harrie Puite.
Harrie

Berichtdoor Rob Holewijn » 29 apr 2006, 13:54

Harrie,
Ik zal kijken en hoop dat ik het niet vergeet.
Wat de gas installatie betreft, die is heel mooi ingebouwd, en de motor loopt er mooi op.
Alleen krijg ik bij het tanken maar twee ledjes aan het branden en die gaan na 40 km ook al uit. Dus daar zal ik nog naar moeten kijken wat er aan de hand is.
Er zit wel een mooie omschakelaar op met een druk knopje, dat je in moet drukken omeen andere staan te krijgen, je kunt dan aan een ledje zien waar hij op staat gas of benzine.
Ik heb het schakelaarje mooi ingebouwd in de midden console tussen de verstelling van de koplampen en de achterruit verwarming.
Rob Holewijn

Berichtdoor Rob Holewijn » 29 apr 2006, 13:54

Harrie,
Ik zal kijken en hoop dat ik het niet vergeet.
Wat de gas installatie betreft, die is heel mooi ingebouwd, en de motor loopt er mooi op.
Alleen krijg ik bij het tanken maar twee ledjes aan het branden en die gaan na 40 km ook al uit. Dus daar zal ik nog naar moeten kijken wat er aan de hand is.
Er zit wel een mooie omschakelaar op met een druk knopje, dat je in moet drukken omeen andere staan te krijgen, je kunt dan aan een ledje zien waar hij op staat gas of benzine.
Ik heb het schakelaarje mooi ingebouwd in de midden console tussen de verstelling van de koplampen en de achterruit verwarming.
Rob Holewijn

Berichtdoor Weizengelb » 01 mei 2006, 10:08

Rob holewijn schrijft:
[quote]Harrie,

Alleen krijg ik bij het tanken maar twee ledjes aan het branden en die gaan na 40 km ook al uit.

Ha Rob,

Ja een M123 met Solex carburateur, daar moet je wel de motor bij uitzetten onder het tanken anders houdt de pomp het niet bij ;-) en dan ook nog in 40 km de tank leeg….

Veel plezier met je rode slee! Ik heb het half opgegeven om voor redelijk geld een T-serie te vinden…(laatst zelf nog een groene 250T misgelopen die ik te koop zag staan… ik was weer net te laat).

Mathieu

Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto