Afijn tijd om meteen ook even de kleppen te stellen, de motor aan de buitenkant te reinigen, de motor was erg vettig dus maar een nieuwe Originele klepdekselpakking te monteren etc...
alles gemonteerd en dan komt het grote moment de wagen starten loopt nog steeds bedroevend want de waarden zijn niet ingesteld co en toerental.
Dat is tot daar aan toe in de winter met pekel staat hij toch mooi gestald. Maar nu! de olielekkage is niet over, ik had de gehele voorkant gereinigd met remmenreiniger (heerlijk spul, wat is het eigenlijk? een soort wasbenzine in een spuitbus? zo ruikt het wel... dan kan het goedkoper in een compressor).
ik heb even een plaatje gejat van google. Nadat ik de wagen had gestart trad vrijwel meteen olielekkage op aan de voorkant. Dit trad op onderaan het ronde ding (op de foto liggen daar de bougiekabels voor). Ik heb het idee dat de olie er aan de onderkant (niet de kant waar de pakking op ligt) uitkruipt, ik heb dit namelijk visueel geconstateerd.
Kent iemand dit probleem? zo ja hoe gaan we dit oplossen? Is het wellicht een tijdelijke oplossing om het geheel daar eerst eens flink te ontvetten en er een rupsje vloeibare pakking op te smeren? Natuurlijk is dat niet de echte oplossing dat snap ik ook, maar ik wil tot de reparatie voorkomen dat het blok weer versmeert, ik krijg namelijk de kriebels van vetkleppen onder de motorkap.
- motor.jpg (149.26 KiB)