door Reinoud » 26 jan 2011, 11:51
Beste Jurriaan,
Je vragen komen mij bekend voor. Zelf net eentje aangeschaft en was ook nog in dubio over een sedan of combi, benzine of diesel. Nadat ik er heel wat gezien had heb ik uiteindelijk voor een benzine en sedan versie gekozen en wel om de volgende redenen:
- een combi is meestal veel gebruikt en dat zie je. Niet alleen in kilometerstand, maar ook aan interieur (beschadigingen, slijtage) en exterieur (plekjes en krassen).
- een diesel is trager en ook zeldzaam met weinig km (maar maakt voor een diesel op zich niet zoveel uit als er wat meer km op staan)
- een sedan heeft meer kofferruimte dan ik zelf in eerste instantie dacht
- benzine is over het algemeen iets goedkoper dan diesel in aanschaf, maar diesel rijdt goedkoper. Echter heb ik mijn auto niet voor dagelijks gebruikt, maar gewoon omdat ie mooi is, handig voor af en toe en het natuurlijk heerlijk is om er in te rijden. Brandstofkosten zijn voor mij niet zo'n probleem. Er is natuurlijk wel behoorlijk een verschilt tussen een 280 en 230 in verbruik. Ik wil het milieu ook weer niet teveel belasten...
Succes met je zoektocht. Bekijk er in elk geval veel dan zie je de verschillen vanzelf wel.
groet,
Reinoud