Beste specialisten,
Eergisteren ben ik in amsterdam noord(meeuwenlaan) geweest waar veel autogarages gevestigd zijn. Ik wou mijn ontsteking laten afstellen, eerst op benzine en dan op gas.
De gasboer die het gas kon afstellen heb ik gevonden alleen een garage vinden die de ontsteking benzine kon afstellen is me niet gelukt.
Uiteindelijk kwam ik bij iemand terecht, die blijkbaar wel enig kennis had over oldtimer Mercedes autos, aangezien er een heckfloss, W115 en wat andere modellen op zijn terrein stonden.
Toen ik mijn verhaal verteld had over het gedrag van de auto. Dat hij af en toe de neiging heeft, voordat hij helemaal warm gelopen heeft, om uit te vallen/uitvalt. Eenmaal warm gedraaid loopt het lekker. Maar vind de motor toch onrustig soms.
Hij zei meteen dat ik de condensator en de conctactpunt moet veranderen voordat de onsteking afgestelt moet worden.
Heb het beide gekocht en zelf gemonteerd.
Maar wat ik nu lees hier op het forum, is dat de contactpunt ook afgestelt moet worden. Met voelermaar, 0.35?
Dit begrijp ik allemaal niet. Maar heb in iedergeval zo gemonteerd als de oude die er in zat.
Verandering :
De auto start veel sneller, met een draai, draait het meteen aan. Heb nog niet gereden. Wel merk ik dat hij stationair wat sneller draait, kan dit? of verbeeld ik mij? maar langzamerhand naarmate de motor warmer wordt word het rustiger.
Mijn vraag is, kan het kwaad als ik nu ga rijden? Wat zijn de risicos? Of heb ik nou slecht/goed gedaan?
Ik zal zsm een foto bij toevoegen. Het betreft Mercedes 1978 230C m115 blok.
Alvast bedankt voor het meedenken en reacties.