Goedenavond,
Na wekenlang met zeer veel plezier heel veel topics te hebben gelezen op dit mooie forum en zoveel mooie auto's hier te hebben bewonderd begon het bij mij steeds meer te kriebelen, ja jullie weten allemaal wat ik bedoel.
En vandaag is het dan ook eindelijk zover, ik heb mijn W123!
Hieronder wat specificaties:
240D
1982
beige
automaat
groen leder interieur
opties: ik heb er slechts 1 kunnen ontdekken en dat is stoelverwarming (jaja het werkt ook nog).
staat: redelijk tot goed, niet doorgerot voor zover ik heb kunnen zien, maar ik heb aan vele topics hier gemerkt dat wat je op het oog ziet en wat er onder allerlei lagen zit twee hele verschillende zaken kunnen zijn bij W123's! Maar hij is in ieder geval gisteren apk goedgekeurd dus ik heb even de tijd om evt e.e.a. te ontdekken en herstellen!
Ik ben van mezelf vrij handig maar heb niet zoveel ervaring met auto's maar wil daar verandering in gaan brengen dus ik wil zoveel mogelijk zelf gaan doen. Ik heb de zoekfunctie van het forum al een aantal keer gebruikt en zal dit de komende tijd nog veel meer gaan doen denk ik!
Wat wil ik allemaal gaan doen, o.a. op termijn:
-Zelf het onderhoud doen, eerst olie&filter verversen, luchtfilter, brandstoffilter, remolie, versnellingsbakolie
-passagiersdeur opent niet vanuit binnen. Wanneer hij op slot zit kun je met de hendel aan de binnenkant het "knopje" net genoeg omhoog krijgen om hem met je vingers omhoog te trekken waarna je hem van buiten kunt openen maar van binnen niet, binnenkort maar eens openen! Voor tips houd ik me natuurlijk aanbevolen!
-deuren kraken bij het openen en sluiten, jullie weten vast wel wat ik bedoel ik heb het al vaker gehoord bij andere auto's. Ook maar eens gaan kijken en ook hiervoor geldt: tips zijn welkom!
-Een geluid linksachter bij het rijden op lage snelheid en lichte oneffenheden, alsof er iets los ligt in de kofferbak. Misschien een hitteschild wat niet goed vast zit ofzo? Of misschien de uitlaat zelf? Morgen eens kijken...
-Een flinke scheur in het leer van de zitting van de bestuurdersstoel.
-ik zag een mooi topic over zelf CV installeren voor slechts Euro 49, dat lijkt me ook wel wat! komt op het verlanglijstje...
-Wat zeer kleine roestpuntjes van steenslag, zo'n 1 tot 2 mm groot. Wil ik ook bijwerken.
-De linker zijspiegel daarvan is het glas helemaal gekrast en de behuizing daar is de verf helemaal vanaf, mooi is anders!
-De stoelen zijn wat ingezakt, ik zag een mooi topic over een kruiwagenband erin, ziet er goed uit! Zoiets zal het bij mij denk ik ook worden
-Middenarmsteun achter ligt half uit elkaar, de "houder" is los van het schuim&leer. Ook ff fiksen.
-Dashboardkastje sluit niet top, ook op het lijstje!
Al met al wordt het al een aardig lijstje, en al doende zal ik nog wel meer tegenkomen...
Ik ben zelf trouwens 30 en woon in het mooie Arnhem!
Foto's volgen morgen, ik was vandaag te lang bezig met wassen, stofzuigen, bewonderen, uitvogelen en toeren en toen was het donker!