door diesel power » 18 mei 2011, 01:03
Hallo allemaal,
De titel zegt het al: we hebben een aanrijding gehad met de Mercedes, gelukkig niemand gewond bij beide partijen. Maar de auto is hoogst waarschijnlijk total-los, helaas!
We gingen een weekje naar het prachtige Voer-streek in Belgie. Op de 2e dag was het geen beste wandelweer, dus maar naar het dichtst bijzijnde dorpje boodschappen doen en een cafeetje pakken. Op de terugweg naar het huisje, op een gelijkwaardige kruising komt uit het niets deze snelle Audi met 80 over de kruising zonder voorrang te verlenen, en een seconde later is het al gebeurd, KNAL!!! Iedereen Okee??!!! Nog geprobeerd te remmen en uit te wijken, maar ja, glad wegdek, geen ABS, onbekende situatie, en ik reed nog niet eens 40. Overigens, de blonde dame is niet mijn vrouw, op dat moment had ze haar vriend aan de lijn, de eigenaar van de auto. Die had heel wat uit te leggen.
Politie was snel ter plaatse, eerst checken of er gewonden zijn, dan de situatie. "Meneer, dat is duidelijk he, de Audi was fout". Gelukkig dan maar. Op het politiebureau overige gegevens uitgewisseld, auto was inmiddels afgesleept en staat nu hier in de buurt bij een vriend.
Tja, daar zit je dan in the middle of nowhere zonder auto. Geen recht op vervangend vervoer, want ik heb de auto slecht(s) WA verzekerd.
Toch maar een autootje gehuurd voor de rest van de vakantie en de terugreis.
Inmiddels al weer twee weken thuis, veel bellen en mailen met de verzekering. Na twee weken eindelijk een teken van leven bij de tegenpartij: ze zullen op kort termijn een schade-expert sturen. Ben benieuwd.
Heeft iemand van jullie ook een soortgelijke situatie meegemaakt? Wat kan ik verwachten? Moet ik alvast een contra-expert in de armen nemen? Ik heb zwart op wit dat de tegenpartij geen voorrang heeft verleend en ik heb een "vette" taxatie-rapport bij de auto.
Ik was net zo lekker bezig met de Mercedes, de bodem grondig aangepakt, de reservewielbak eindelijk klaar. Originele MB trekhaak erop, nieuwe kabels getrokken, bumper recht, lampjes weer mooi en nu dit!!! Stevig balen!!Flink geinvesteerd, ook in tijd en moeite.
Dus dat wordt weer zoeken naar een W123 T, en dat zo voor de aankomende vakanties. Het aanbod is vrij gering in nette T modellen. Het liefst koop ik weer een TDT, maar een nette 300/240TD is ook geen probleem. We zien wel. Ook maar even de afwachten wat de verzekering zegt.
Wordt vervolgd.
Groeten,
Murat
- Bijlagen
-
-
- bepakt en bezakt nog even snel een boodschapje doen in Apeldoorn, achterkant zag er eindelijk fatsoenlijk uit, maar had wel gewassen mogen worden. de reis kan beginnen.
-
-
-
- mevrouw had duidelijk niet het bordje gezien.
Laatst bijgewerkt door diesel power op 18 mei 2011, 07:30, in totaal 2 keer bewerkt.