Vanmorgen heb ik nog gestart maar twee straten verder deed hij niet veel meer dan een paar plofjes. Ik moest hem echt laten staan. Vanavond het hele ontstekingscircuit losgehaald, schoongemaakt en weer vastgezet. Alle bougies vonken mooi (los liggend op de cilinderkop) dus de onsteking doet het goed. Verder ruik ik benzine lucht uit de uitlaat dus benzine krijgt ie ook.
Wat kan dit zijn?? Vonkt ie misschien op een verkeerd moment of is er iets helemaal mis met het mechaniek in de kop? Zit m'n vliegwiel misschien los? Zijn er nog andere electronische foefjes die stuk kunnen zijn? Kan het aan de klepafstelling liggen? Is het misschien een soort brandstof afsluitrelais? Kan het zijn dat de bougies op de cilinderkop wel vonken maar in de verbrandingsruimte niet meer?
Ik heb vorig jaar nog een hele cilinderkoprevisie gehad met allemaal nieuwe geharde klepzittingen, nieuwe rubbers en cupjes bij de injectoren, dus ik kan me niet voorstellen dat er iets mis is met de timing. Bovendien hebben we afgelopen donderdag op en neer gereden naar Bottrop: geen centje pijn, liep zelfs trillingloos stationair.
Wat ie wel heeft na de revisie (had ie daarvoor nooit) is dat wanneer de auto vochtig is, als het heeft geregend of wanneer je met de tuinslang bijvoorbeeld de onderkant schoonmaakt dat hij dan eerst heel moeilijk start en op 4 of 5 cilinders loopt. En het had afgelopen paar dagen flink geregend. Maar zo erg als nu (helemaal geen enkele plof meer) is nog nooit voorgekomen.
Ik hoop dat er iemand is die een idee heeft wat ik zou kunnen proberen en ik hoop dat het niet zo erg is dat de auto niet meer de moeite waard is (hij is nog zo mooi). Je kan ook bellen: 06 53598919. Alvast bedankt.
Groet,
Lex Blok
Duiven