Het is nu 24 nov 2024, 20:42
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Bigm1977 » 15 jun 2011, 10:40
Ik wil wat roest weg werken, bij met achter zijruitje van mij touring.
Ik heb van de binnen kant alles los gemaakt zodat ik overal aan kan. Nu aan de buiten kant loop ik tegen een lijst aan, die ik niet weet hoe ik hem kant demonteren. De chrome strip is nog makkelijk, de andere strip die rond op de raam zit.
Ik zie niet meteen hoe men deze heeft gemonteerd, ik heb een 4 tal schroeven los gemaakt en nu hangt deze nog vast in de rubber. Hoe krijg ik deze netje lost zonder iets te mollen?
Ik mag weer Dieselen....
-
Bigm1977
- Junior Boarder
-
- Berichten: 98
- Geregistreerd: 11 mei 2010, 22:30
- Woonplaats: Limburg
- Roepnaam:
- Type wagen: 240D
- Bouwjaar: 1977
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
door Bigm1977 » 15 jun 2011, 15:57
Jupe deze topic had ik ff nodig. blz 8 staan de plaatjes die van belang waren
Met een half uur worstelen heb ik hem er uit gekregen, ben alleen benieuwd hoe snel ik hem weer erin krijg.....
roest viel gelukkig mee
Ik mag weer Dieselen....
-
Bigm1977
- Junior Boarder
-
- Berichten: 98
- Geregistreerd: 11 mei 2010, 22:30
- Woonplaats: Limburg
- Roepnaam:
- Type wagen: 240D
- Bouwjaar: 1977
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
door Bigm1977 » 17 jun 2011, 19:07
Ziet er alweer een stuk beter uit..... Morgen ff boenen, zodat de kleur weer overal gelijk is en dan weer in elkaar zetten.
Is er ook al een topic geweest, over hoe je een raam erin zet?
Ik mag weer Dieselen....
-
Bigm1977
- Junior Boarder
-
- Berichten: 98
- Geregistreerd: 11 mei 2010, 22:30
- Woonplaats: Limburg
- Roepnaam:
- Type wagen: 240D
- Bouwjaar: 1977
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
door Bigm1977 » 18 jun 2011, 20:32
Ik heb wat uitleg gevonden op het forum
Alleen wordt ik niet gelukkig van wat ik daar lees, ik zou de raam, rubber en de lijst in 1x moeten monteren. Dit zijn 3 lossen elementen.... ik ben al blij, als ik alleen de rubber + raam erin kreeg. Kan me toch niet voorstellen dat deze methode ook gebruikt werd tijdens de productie van de T-model, zou toch te veel gedoe zijn of dat is de rede waarom deze wagens zo duur waren......
Is er geen andere nette methode?
Ik mag weer Dieselen....
-
Bigm1977
- Junior Boarder
-
- Berichten: 98
- Geregistreerd: 11 mei 2010, 22:30
- Woonplaats: Limburg
- Roepnaam:
- Type wagen: 240D
- Bouwjaar: 1977
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
door gwennos » 18 jun 2011, 21:35
Emmm, raam en rubber en lijst zaten toch ook aan elkaar toen je het eruit haalde?
Dus omgekeerde volgorde terug zetten, raamrubber om de ruit en volgens mij zit de lijst achter een rubberflap gehaakt.
Touw gebruiken bij terug plaatsen en klaar.
groeten, gwen
-
gwennos
- Fresh Boarder
-
- Berichten: 13
- Geregistreerd: 15 jun 2011, 13:10
- Roepnaam:
- Type wagen: 240D
- Bouwjaar: 1968
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Bigm1977 » 19 jun 2011, 10:54
Ik heb de truc door en binnen 15 minuten zat de raam er compleet in!
- Rubber om de raam zetten
- Kabel in de rubber zetten
- Rubber + raam gereed zetten in de sponning van de wagen
- Dan kun je vrij gemakkelijk de gespoten sierstrip monteren in de rubber
- Kabel eruit trekken waardoor de rubber op zijn juiste plaats komt in de raamsponning
- En afwerken maar.....
Ik mag weer Dieselen....
-
Bigm1977
- Junior Boarder
-
- Berichten: 98
- Geregistreerd: 11 mei 2010, 22:30
- Woonplaats: Limburg
- Roepnaam:
- Type wagen: 240D
- Bouwjaar: 1977
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten