door Gewoon Ik » 20 jun 2011, 15:28
Binnen 15 a 20 jaar zal die gekke NL-redenering niet meer opgaan. Tegen die tijd zijn die auto's niet meer economisch haalbaar om op de baan te rijden. Net zoals de kever, T1/T2, ponton, ... ook niet echt meer als daily gebruikt worden, veelal als tweede wagen.
Nu als die in showroom staat is kan een auto wel nog veel geld gaan opbrengen. Toerauto dan eerder, voor op een zondag, zoals nu ook aan het gebeuren is met de W114/115. Maar dan zullen mensen misschien wel kieskeuriger gaan worden in de zin van schuifdak, armsteun, mooi interieur, ... Als het een showauto is, moet hij ook wel wat te showen hebben natuurlijk.
Ik vind speculeren met auto's in de hoop dat ze nog iets waard zijn binnen een jaar of 15 nooit leuk. Dat is ook de hoofdreden waarom de markt voor T1's volledig verziekt is! Mensen die al geld hebben en hopen er nog meer uit te slaan, kopen ze ten koste van de prijs, laten ze volledig opzetten (het type mensen dat spreekwoordelijk nog geen gloeilamp kan vervangen in hun huis) en willen ze verkopen voor 4 a 5 maal de prijs. Zo drijven ze de prijs kunstmatig de hoogte in, ten nadele van echte liefhebbers.
Vat het niet persoonlijk op Jeroen, maar dat speculeren met auto's ligt me gevoelig (ja ik hou van spijltjes en ja ik heb de markt sinds ik 16jaar was nauwlettend gevolgd en zo zien verzieken, waardoor de auto nu onbereikbaar is geworden tenzij ik me omschool tot plaatslager en een bankoverval pleeg en dan nog wordt het krap ... Maar dit geeft u zelf ook aan)
Als je wil gaan speculeren : ga voor exclusieve modellen, merken, speciale reeksen, ... Zoals al aangegeven die Masserati.
Veel succes met je zoektocht en ik hoop dat die bedrijven echt een goeie auto hebben (anders het alternatief dat Hans230ce en ik al aanhalen)