Goedemorgen,
Ik heb een probleem met de remmen van mijn 240D. Twee maanden terug heb ik een nieuwe HRC en nieuwe remblokken gemonteerd. Tevens heb ik toen de remvloeistof ververst. De afgelopen 2 maanden hebben de remmen het prima gedaan. De laatste paar dagen echter merk ik dat het rempedaal na een tijdje rijden (ong. 20km.) kei hard worden en dat de auto continu aan het remmen lijkt. Ik heb op een gegeven moment de auto aan de kant moeten zetten en het stonk ontzettend naar verbrand rubber en alles was heet.
Thuis aangekomen de auto omhoog gezet en alle remmen nagelopen. Alle klauwen werken gewoon zoals het hoort dus daar zit het probleem niet. Heeft iemand anders dit ook al eens gehad. Ik zit zelf te denken aan de rembekrachtiger. De HRC werkt volgens mij ook prima aangezien wanneer ik een klauw op en neer duw je de vloeisof hoor lopen in het reservoir. Het lijkt net of dat er teveel druk op de leidingen komt te staan.
Even samenvattend: Auto koud dan remt hij prima er zit genoeg speling op het pedaal. Hoe verder ik rijd hoe zwaarder het pedaal wordt en lijkt het alsof de remmen beginnen aan te lopen en alles wordt loei heet!
Groeten Arie