door Hulzie » 30 jun 2011, 06:43
Doe voorzichtig aan met die vlotter, pin me niet op een paar euro vast, maar een hagelnieuwe kost 200 of 400 euro (hele tijd heeft er 1 op MP gestaan voor 40 euro, een ongebruikte, maar toen ik een rit die kant op had was ie er niet meer)
Oorzaken kunnen divers zijn.
Vlotter of draad of dashboard.
Vlotter.
Vlotter uitnemen, die zit onder je verbandtrommel, met dop 46 draai je hem los (pas op dat de electrokabel ervan niet wegglijdt, maar dat wijst zich vanzelf) en dat je geen diesel in de bekleding krijgt.
Onderdaan de vlotter zit een klein rondt moertje, die los nemen, dan trek je het omshulsel er zo af, vlotter schoonspuiten met remmenreiniger, vooral bovenin bij die soldeersels, alle andere vuil zie je vanzelf, ook met remmenreiniger en niet met een tandenborstel, want die draden zijn kwetsbaar.
Terugplaatsten en zien of het over is.
Bij niet over.
Daschboard uitnemen, en de meter nazien, bij mijn Benz heb ik daar een weerstand schoongemaakt, en de rest ook, dat was bij mij de oorzaak.
Andere oorzaak kan nog zijn dat de aansluiting van de stekker / bedrading aan daschboard of aan vlotterkant niet lekker zit, die ronde stekkers even inspuiten met WD 40 of contactspray wil ook wel eens wonderen doen, soms zijn ze kurkdroog of geoxideerd, dan geleid die kabel geen signaal.
Groeten Henk.