Hallo mensen,
Na lang wachten heeft de verzekering mondeling toegezegd wat zij gaan uitkeren, een bedrag waar ik niet helemaal ontevreden over ben, maar ik heb de turbo diesel er niet mee terug. Ik denk dat het taxatierapport mijn redding was. Het wrak mocht ik houden, die is al verkocht nadat ik het e.e.a uit/afgehaald heb. De velgen zitten op de nieuwe, banden waren als nieuw.
Maar om toch op vakantie te kunnen heb ik deze gekocht. Ik ben wezen kijken en heb een (belachelijk) bod gedaan, de verkoper belde de volgende dag dat ik hem kon komen halen, okee dan!
Het is een 300TD, automaat uit 1979, kleur 737.
Motorisch prima, remmerij voor heb ik al vervangen, een paar leidingen van de niveauregeling vervangen, die waren rot. Ik wil nog de motor- en autmaatbak olie verversen voordat we vertrekken.
Uitlaat is vrij nieuw, maar van een 240TD, kan ik de uitlaat van de turbo diesel eronder zetten?
Carrosserie is matig, heeft veel kleine plekjes, dat komt wel na de vakantie. Op afstand oogt hij mooier dan van dichtbij, ha ha! Bodem en krikpunten zijn hard, uiteraard eerst onder de matten en in de reservewielbak gekeken, geen trek in nog zo'n klusje als bij de turbo.
Maar dan het interieur: nigelnagelneu! smettelloze MB-tex, achterbank en bijrijdersstoel vrijwel ongebruikt. Het is er natuurlijk later ingezet, want het matched geheel niet met de rest van de auto. Ik heb ook andere gezien, die wel bij het exterieur passen, zeg maar.
Qua luxe: zero! Geen schuifdak, geen electrische opties, zelfs geen CV. Kort optie lijstje: 220-420-536-550-591, die eerste is mij niet duidelijk, parkeerhulp?
Dus voorlopig rijden we hierin, best een aardige auto. Nu rustig op zoek naar een leuke turbo diesel. Ik heb er niet zo'n haast meer mee.
Groetjes,
Murat