door Pieter » 19 mei 2006, 16:45
wij (ik en mijn vriendin) hebben Mimo (zo heet onze 200D uit 1978) gisteren opgehaald!!!
ziet eruit als een droom en rijdt heerlijk (schijnbaar, want helaas moet ik 7 juni voor de 2e keer op voor rijbewijs....nouja, komt wel!)....ze klinkt heerlijk, ziet er geweldig uit...schoon, hard (keihard, volgens de APK keurvent) en knalgeel...Mimosengelb, vandaar haar naam.
Mijn vriendin schrok wel van de speling op het stuur, gisteren waaide het erg hard, dus had ze veel moeite haar recht te houden op de snelweg. Ik begrijp dat dit normaal is voor deze auto, maar vraag me af of er toch een beetje verbetering in aan te brengen is.
Ook doet (dat is tot nu toe het enige kleine defectje wat we hebben kunnen ontdekken) de benzinemeter raar: die wiebelt op en neer tijdens het rijden, maakt niet uit of we rechtdoor, in de bocht, bergop of -af rijden. De wijzer schiet als een razende op en neer en blijft dan weer even hangen op het werkelijke peil. Nu vraag ik mij af of daar ook (makkelijk) iets aan te doen is. Het zal niet de vlotter zijn, want het is alleen als we rijden.
Een kennis van me had het over "een of ander schroefje"...nouja, ik weet er verder niet veel vanaf, kan iemand mij helpen?
groeten Pieter
p.s. berichtje voor Harrie en Jurgen: ik heb zojuist de (vrijwillige) bijdrage overgemaakt<br><br>Bericht gewijzigd door: Pieter, op: 2006/05/19 16:53