Zoals eerder gezegd, de lekkende koppakking is waarschijnlijk het gevolg van het niet goed natrekken van de kop. Het is me niet duidelijk of je de kopbouten nu volgens de regels hebt nagetrokken. Het kan ook dat het al te laat is, dat de koppakking al is doorgeslagen.
Ik weet niet of olie zo makkelijk van een olieleiding in het blok in de cylinder komt, de olieleidingen liggen aan het uiteinde van het blok, niet in het midden. Ook zal de compressiedruk hoger liggen dan de oliedruk, waardoor je wat vreemde verschijnselen moet krijgen (sterk toenemende oliedruk, drooglopen van sommige delen van de motor). De koelvloeistof is niet olieachtig? Komt de olie uit de de afdichting tussen motor en kop? of bij het kleppendeksel? uit de foto lijkt het alsof het lekt uit het kleppendeksel en de kleppendekselpakking niet goed zit.
Je zou het kunnen proberen met alleen de koppakking, dan kan je ook de cylinders inspecteren en meten. De zuigers kan je dan alleen bekijken, zolang ze in de cylinders zitten is er weinig aan te meten. Ook de ringen zijn niet te zien.