door WitteMercedes280e » 14 nov 2011, 11:55
Mercedesvrienden,
Ik lees hier de meest fantastische verhalen over het belastingvrij rijden en de vermeende toekomst daaroomtrent. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik jullie niet helemaal kan volgen, er bestaat volgens mij heel veel misverstand.
Ik lees onder andere dat saw123 roept dat zijn auto uit '84 dan maar in de stalling moet blijven totdat deze 30 jaar oud is. Ik weet niet beter dan dat alle auto's die voor eind 1986 voor het eerst op kenteken zijn gezet (maakt niet uit in welk land) en voor het eind van 2011 over een nederlands kenteken beschikt gewoon onder deze regeling valt. Dus die 84'er valt allang onder de regeling. (Als je wegenbelasting hebt betaald, ga die dan maar terugvorderen). En er is niemand binnen deze club die mij kan overtuigen dat, als je auto eenmaal de status oldtimer heeft, je die weer kwijt kunt raken. Zo werkt het in nederland nu eenmaal niet. Wij zijn met elkaar veel te veel bezig om te elkaars rechten te borgen, dat zal hierin niet anders zijn. Mijn eigen wagen is al ruim 30 jaar, dus geen enkel issue maar ik geloof niet dat als je nu onder de regeling valt, je volgend jaar gewoon weer wegenbelasting moet gaan betalen. Logischer lijkt het me dan dat een auto uit januari 1987, die nu nog niet onder de regeling valt, zal moeten wachten tot januari 2017 in plaats van januari 2012.
En een europese regel zou ik alleen maar toejuichen. Dan kan je met goed fatsoen ook nog eens emigreren. Haha, alsof alle keuzes worden ingegeven door het welzijn van onze W123. Wat een bofferds zijn wij toch allen..
groet,
Vincent.