door Brijn » 23 nov 2011, 09:50
Je hebt al zo lang ervaring met W123's Maikel dat je weet dat "een beetje roest aan het achterspatbord" de alarmbellen moet doen rinkelen, mogelijk, zo niet waarschijnlijk het topje van een ijsberg. Valenciennes is bovendien net zo nat als Nederland, dus deze Franse auto is er anders, slechter, aan toe dan eentje van de Riviera. Er is gespeeld met deze auto: dashboardkapjes weg, afdekkapstoelscharnier kapot, die wielen, die nietszeggende reeks recent onderhoud. Bedenk ook dat deze auto's in Frankrijk nauwelijks meer verkocht worden, je ziet ze keer op keer opnieuw aangeboden worden op de Franse Marktplaats, een W123 hoe mooi ook geldt voor het Franse publiek als een "bagnole", een oud koekblik, op auto en de eigenaar wordt neergekeken. Een Fransman vindt een paar deuken rondom heel normaal en noemt ze niet eens. Nog zo'n Franse onhebbelijkheid ze noemen de kilometerstand na een motor"revisie" en drie nieuwe klepseals vinden ze al een revisie, auto 152.000km (en heel soms staat er dan bij caisse 420.000km). Zo'n Noord-Franse meneer weet ook dat W123's in Nederland populair zijn, dat hij op rij-afstand van Nederland zit en stemt zijn vraagprijs daarop af. Verkoop aan een Fransman, in deze economische tijden, overschrijven kentekenbewijs is peperduur, voor deze prijs, zou heel erg knap zijn. Waarom stap je al of niet met zuske in een vliegmachien naar Nice, huur een Fiestatje en ga een paar dagen auto's kijken in het Zuid-Oosten, logeer in Bed & Breakfasts, gezellig en in deze tijd goedkoop. Een auto lokaal kopen, verzekeren en naar Nederland rijden is goed te doen. Ik voeg, puur als voorbeeld, een paar foto's bij van auto's in en rond de Languedoc-Rousillon, allemaal onder 200.000 km en heel wat realistischer geprijsd, en ook daar kan best nog een 20% vanaf.
- Bijlagen
-
- 3000 euro
-
- 3000 euro
-
- 2990 euro