Heb me eergisteren in Vilnius een eerder twijfelachtige 200T zevenzitter gekocht.
Goede punten zijn
1985
ben er toch probleemloos dikke 300km ver mee naar huis gereden
achtervering doet het
silver metallic,open dak handbediend,derde bank,proper interieur,trekhaak
hier in Litouwen is het arbeidsloon 1/5 als in Benelux,dus laswerk is zeer betaalbaar
een moderne LPG installatie kost hier +-500€
eenmaal APK is die 2 jaar geldig,dank zij nieuwe EU regeling ook in Nederland
in Nederland belastingsvrij.Hier ook,maar ook nieuwe autos betalen geen BPM of houdersshapsbelasting.
Minpunten zijn
roest,Toontje zou kontent zijn
kilometertal en onderhoudshistorie onbekend
benzinemotor loopt wat rauw
waar steek je LPGtank zonder het ruimtekarakter teniet te doen
licht gefluit aan de achterbrug
barst in de voorruit rechtsonder
remmen blokken en schijven te vervangen,klauwen te reviseren
johnnyvelgen niet origineel maar wel juiste ET,johnnystuur
details zoals rechterbuitenspiegelafstellingshendel ontbreekt,gebarsten rechterachterlicht,handsschoenkastje valt open
en dus nu nog geen APK
VIN nummer is WDB1232801F055168.Kan iemand me aan de wagenkaart helpen.
Ik heb al een goede 200D om mee te cruisen en voor mijn werk en om over en weer te reizen heb ik een Opel Sintra,8 plaatsen of veel ruimte die 1800kg mag en kan trekken.
Dus wat doe ik ermee
donorauto
restaureren tot bruikbaar en APK gekeurd en in NL verkopen als belastingvrije kar of ruilen met een mooie niet belastingvrije W124 T of coupé of Vito
echt goed restaureren en op LPG zetten of motor vervangen door een recentere diesel
Ik ben er nog niet uit.