door Govert » 17 dec 2011, 11:08
Als je kijkt naar de productieaantallen, dan is van de normale modellen de 280C het zeldzaamst (3704 stuks). De lange modellen 250 Lang en 300D Lang komen daarachter met resp. 5180 en 4679 stuks. De 230T en 250T zijn ook zeldzaam met resp. 6884 en 7704 stuks. De 300CD en 300CD Turbodiesel zijn ook zeldzaam, resp. 7502 en 8007 stuks.
T-modellen zijn over het algemeen zeldzaam, het meest succesvolle T-model was de 230TE met 42253 stuks. Ter vergelijking, de 230E is 245876 keer geproduceerd.
Coupe modellen zijn ook redelijk zeldzaam, maar worden vaak langer mooi gehouden.
Vroege modellen (1e serie) zijn tegenwoordig ook zeldzaam, omdat de roestbescherming toen nog niet zo goed was.
Er waren ook chassis beschikbaar, die werden dan opgebouwd tot een speciaal voertuig, zoals een ambulance. Het chassis van de 230 was met 265 stuks het meest zeldzaam, daarna kwamen de 230E (294 stuks), 280E Lang (371 stuks), 240D (794 stuks), 240D Lang (1159 stuks), 300D Lang (2602 stuks), 250 Lang (2888 stuks).