[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
gloeiproblemen houden aan : Diesel Specifiek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 21:54

gloeiproblemen houden aan

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Re: gloeiproblemen houden aan

Berichtdoor Pier 50 » 31 dec 2011, 11:50

kijk eens als je de gloeistiften er uit heb of ze daadwerkelijk gloeien
en hoe zit het met de brandstof filters
je massa van de moter zit wel goed denk ik want je startmoter draait goed in de rondte
en hoe zit het met de stopzetter werkt deze wel goed [vacuum]blijft hij niet hangen
anders weet ik het ook niet
grt kees
Pier 50
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor CTeodor » 31 dec 2011, 11:55

Wat ik niet begrijp is waarom brandt het gloeilampje niet aan?
De gloeistiften zijn niet eens twee maanden oud. De massa heb ik al afgehaald en gecontroleerd.
Ik weet niet hoe ik de stopzetter moet testen. Nog nooit gedaan.....

Cristi
CTeodor

Berichtdoor vlieger » 31 dec 2011, 12:04

Cristi, misschien is het niet de gloei-installatie die voor start problemen zorgt.
Ook als de gloeispiralen niet werken, moet de motor aanspringen, na wat langer op de startmotor rond te draaien.

Daarom denk ik, dat bij jou de motorstop het probleem is.
Als je de motor uitzet, draai je de contactsleutel terug.
Daarmee verbreek je de stroom, die de motorstop vast houdt.
Hoe dat allemaal precies werkt weet ik ook niet, maar controleer daar eens of er slecht contact is.
vlieger

Berichtdoor Pier 50 » 31 dec 2011, 12:08

de stopzetter dat is dat ronde ding met vacuum slangetje boven op de pomp
het zou natuurlijk ook kunnen dat deze dicht blijft ,en zodoende geen brandstof krijg en dit werkt alleen met vacuum
en heeft geen stroom nodig ,bij je contact zit dacht ik ook een ventiel
of is het probleem zuiver bij het niet gloeien ,maar dan zou je ze er uit moeten halen om ze te testen
Pier 50
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1971

Berichtdoor Govert » 31 dec 2011, 12:13

Als het gloeilampje niet brandt, en het gloeilampje doet het wel, dan loopt er geen gloeistroom. Als je wel spanning hebt bij de ingang van elke gloeier, dan is de kans aanwezig dat de laatste gloeier (van cylinder 1) voor problemen zorgt. Heb je de gloeistroom al eens gemeten (daar heb je wel een ampèretang voor nodig)?

De stopzetter werkt met vacuüm: het heveltje moet omhoog komen als de contactsleutel wordt gedraaid. Je kan even de vacuümleiding lostrekken bij de pomp, daarmee sluit je de stopzetter uit.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor vlieger » 31 dec 2011, 12:15

Zoals ik al schreef, als het voorgloeien niet werkt, moet de motor wel aanspringen bij blijven doorstarten.
Doet de motor het dan ook niet, heb een probleem bij de motorstop.
vlieger

Berichtdoor CTeodor » 31 dec 2011, 12:48

En ja hoor, nu gloeit hij weer alsof niets aan de hand is. Opeens brandt het gloeilampje weer en alles werkt naar behoren . RaRa.... hoe kan dat?
CTeodor

Berichtdoor vlieger » 31 dec 2011, 13:23

Dan heb je toch ergens slechte massa of een los contact .
De stekkers hebben contactbusjes, die willen nog wel eens uit buigen, waardoor er slecht contact ontstaat.
Zo'n storing kun je lang naar zoeken.
vlieger

Vorige

Keer terug naar Diesel Specifiek