door 230TE » 15 jun 2006, 22:18
Bedankt voor jullie reacties betreft de distributie ketting.
Zelf rijd ik ook moter maar je moet deze ketting echt niet vergelijken met een moterketting.
Zo'n moterketting krijgt veel meer te verduren, wordt niet constant gesmeerd en de verhouding vande tandwielen is anders.
De eerste types 102 motoren hebben een enkele ketting.
Deze wilde het nog wel eens te snel begeven.
Monteurs van Mercedes vertelde mij zelfs te vervangen om de 60.000 kilometer in plaats vande 100.000.
Zeker als je niet de onderhoudshistorie weet zou ik aanraden deze te vervangen.
Later is in dit bijna zelfde blok weer een dubbele ketting erin gekomen.
Je kunt de ketting zien door de olie dop op je blok los te draaien, dan zie je hem meteen zitten.
Dus laat je nikswijs maken door indianen verhalen die vertellen dat die ketting nooit vervangen moet worden of dat je dit wel een keer merkt
als je de ketting hoort rattelen of zo.
Gewoon vervangen als je de historie niet kent, want als die breekt dan ben je de sigaar.
Voor de rest veel rijplezier met jullie 2.3 liters en tot mails
Roland<br><br>Bericht gewijzigd door: 230TE, op: 2006/06/15 22:21