Sorry, maar ik kom er niet meer uit. Ik heb hier uitgebreid gezocht op startblokkering, blokkering e.d., maar kan het niet vinden.
Mijn 1985 300CD td wil niet meer starten.
Eerst kon ik nog wel het contact doordraaien na het voorgloeien, maar ik hoorde alleen een klik ergens in het midden van het dashboard, de startmotor draaide niet rond.
Daarna is het contactslot helemaal van streek geraakt. Het kan niet meer doorgedraaid worden vanuit de voorgloeistand. Net zo als bij een mislukte startpoging, als je eerst het contact weer helemaal terug moet draaien. Alleen als ik nu het contactslot weer helemaal terugdraai, blijft het probleem: vanuit de voorgloeistand kan niet worden doorgedraaid naar de startstand.
En nu branden de controle lampjes ook in iedere stand. zelfs als de sleutel eruit is!
Als ik de min-pool van de accu haal en weer terug plaats, is het contact aan, ik vermoed ook in de voorgloeistand. Ik hoor en zie in ieder geval het gordel waarschuwingszoemertje & -lampje.
Wat heb ik gedaan?
Deze is in principe voor de reserve, voor m'n andere 1985 300CD td. Ik heb onlangs de tempomat regler en temperatur regler geruild. Ik heb 'm ook gestart zonder die regelaars erop. Misschien dat dit niet zo slim was?
In ieder geval: ik ben nu al uren bezig en kan het gewoon niet vinden.
Heeft misschien Iemand ervaring hiermee, of een suggestie?