Ik heb hetzelfde probleem linksvoor, zonder gaatje in het glas.. Zelfs de rubbers vervangen door nieuwe (links en rechts). Een week later zag ik weer condens achter het glas van de linker unit. Deze weer eens uitgebouwd en bekeken, nu viel me op dat het rubber onder de deksel op een plekje niet helamaal correct zat, ietjse verdraaid en gaapte een beetje. (deze rubbers van de deksel worden niet meer nageleverd als los onderdeel bij Mercedes (wat betreft Hella), van Bosch is de gehele lamp zelfs nog nieuw verkrijgbaar)
Verder vond ik een klein scheurtje in het plastik bij het lampglas hier maar wat kit op gesmeerd. En nog had ik een week later weer condens achter het glas van de linker lamp. Ik vermoed dat er door ouderdom de PVC behuizing wat preus is geworden en (haar)scheurtjes bevat. Dat er door de warmte en bij afkoeling een onderdruk in de lampunit ontstaat enzo (vochtige) lucht naar binnen blijft trekken. Hier helpt alleen een nieuw setje lampunits ( ong. € 450 p/setje
).
Je kan de oxidatie beperken door bv bij lange ritten of warme droge dagen even de deksel van de lamp te verwijderen voor een dagje. Het vocht zal dan uit de lamp ontsnappen en opdrogen (Ook door de warmte van de lamp zelf en de warmet van de motor tijdens ritten) Wanneer hij droog is deksel weer terug plaatsen.