Ik heb er een weekend je over geslapen en een aantal revisie bedrijven gesproken. Ik heb nu 2 opties:
1 De garage waar de auto nu staat rekent €480 voor de demontage en montage van de kop. Zij sturen de kop kaal op naar een revisie bedrijf. Daar kost het tussen de €700 – €1000 om de kop te reviseren. Ligt er aan wat ze tegenkomen. €1000 is incl. nieuwe geharde zetels, kleppen en geleiders, alle 6 aan de uitgaande kant. Kopbouten en een pakkingset. Als blijkt dat niet alles vervangen hoeft te worden kan het wat minder uitvallen. Daarna sturen ze de kop weer terug en de garage zet hem er weer op. Totale kosten: €1200 - €1500
2 De kop ligt er al af dus +/- €240 ben ik al kwijt aan de garage. Ik kan nu zeggen: laat het maar zo. Dan hebben ik een niet rijdende Mercedes met de kop in de kofferbak. Die kan ik dan proberen te verkopen. Wat zou ik er nog voor krijgen? Verder mooie wagen, geen roest op een paar spikkeltjes na. Alles werkt verder. 240.000 KM
De ene optie kost een bak geld, de ander levert een beetje op. Maar dan heb ik geen mooie Mercedes meer
Wat is wijsheid?