door Diospuszta » 02 jun 2012, 11:46
Hallo mark,
Zelfs dit potje is gelukt, maar het is niet gemakkelijk, ik heb met een heel klein lampje met magneet goed kunnen richten op het potje(41) dan met een fitting schroevendraaier drie pinnetjes weg kunnen drukken de vierde kom je zonder het dashboard te demonteren niet bij.
Maar dat kwam met wat wringen ook los, dan komt dat lichtkleurig kapje en de veer eruit.
Daarna kon ik de rubber iets naar buiten halen en bleek aan de makkelijke kant een scheurtje te zitten van amper 3 mm.
Met een tandenstoker en wat 3 sec. lijm kon ik wat lijm in dat scheurtje aanbrengen, het terug brengen van veer en dopje is ook weer een aardig klusje.
Die rubbers zijn helemaal niet verdroogd maar moeten altijd op dezelfde plaats ombuigen en dan gaat het een keer scheuren.
Eigenlijk is het belachelijk dat ze geen losse rubbertjes leveren want bij een los pompje is de rubber in 5 minuten vernieuwd.
Op de tweede knop van links op je bedieningspaneel zitten 3 mogelijkheden (heizen) en (kühlen-frischluft) en (kühlen-umluft).
Een van de mogelijkheden moet je regelen met je temperatuur rolletje en dan gaat potje 41 reageren en op de middelste knop van je bediening paneel zitten ook 3 mogelijkheden (heizen) en ( kühlen-frischluft) en (max. kühlen-umluft).
Welke kleppen dan precies openen of sluiten weet ik niet maar als ik een ander mooi dashboard vind en nieuwe potjes heb dan wil dat wel precies weten.
Op dit moment werken alle kleppen en de ventilator reageert ook goed op de temperatuur wisseling.
Dus op dit moment ben ik erg tevreden.
Groet Jan.